AFİŞ HAZIRLAMA

         
       Okuldaki bir projemiz için afiş , infografik çalışmaları yapmam gerekiyordu. İnternette "İnfografik, afiş  nasıl hazırlanır" diye harıl harıl araştırma yaparken hem meydan okumadaki günün konusu olan " En çok merak ettiğin birşeyi araştır, iyice öğren bize de anlat. Bilgileri paylaşalım belki başkasına farklı bir şekilde temas eder ne dersin ?" konusuna değinmiş olurum hem de harika görseller hazırlayabilirim dedim.

              Önce Publisher'da görseller hazırladım ama hızımı alamayınca derin bir denizin içine cubba daldım. Günlerdir afiş, broşür, infografik hazırlama üzerine çalışıyorum. Öyle zevkli ki uğraşması zamanın nasıl geçtiğini bile anlamıyorum. Projemizi bir sonraki postta anlatmayı planlıyorum. Eminim çoğunuzun dikkatini çekecek. Zaman zaman ben de blogumda yer veriyorum bu konuya. Neyse dedim ya, o ayrı bir başlık artık.

             Fotoğraf düzenleme için Picarts kullanırım genelde. Ama yazılı afiş için pek kullanışlı değil. Derken Canva ile tanıştım. Stok fotoğrafları da yeterince zengin. İstediğiniz fotoğrafları da kullanabiliyor, sıfırdan yeni tasarım ya da mevcut şablon üzerinden tasarım yapabiliyorsunuz. Logo, afiş, davetiye, infografik , ilan, duyuru ve bir çok seçeneğe de bu programdan ulaşabilirsiniz. Başka programlar da var elbette. Fotor.com , İnfogram.com , easel.ly de nevi şahsına münhasır programlar.


          Blog için de şık tasarımlar hazırlamak bu programlarla mümkün. Ben bu ara görsel hazırlamaya fena dadandım. Yukarıdaki görselleri eğlencesine hazırladım. Hem de program hakkında bilgi sahibi olun istedim. Canva'da ücretsiz şablon sayısı oldukça fazla ayrıca şablonlara ilave metin kutusu ve görsel ekleyebiliyorsunuz. İster bir Kebapçı ol, ister bir blogger yaratıcılık adına kocaman bir dünya internette seni bekliyor.

         Okuldaki proje görsellerimizi daha detaylı yayınlayacağım. Onlardan da birazcık bahsedeyim. Akran zorbalığı ve siber zorbalık konusunda bir çalışma hazırlıyoruz. Öyle iki fotoğraf çekip, rapor yazıp, mış gibi yapılan projelere alerjim var. Oldu mu tam olacak. Çocuklar, aileler hissedecek. En önemlisi hazırlayan ekibin içine sinecek. Detayları dediğim gibi paylaşacağım. Çenem düştü yine. Biraz misafirliğe çıkayım. Bakayım, kim neler anlatmış?


Yorumlar

  1. Bloggerda yeni bir blogger olarak ve bloğunu düzenleyecek bir yeni blogger olarak benim adıma çok faydalı bir paylaşım oldu, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim Şeyma, rica ederim. Kolay gelsin :)

      Sil
  2. Bazı adresleri bilmiyordum iyi oldu. Okulundakiler çok şanslı bence, senin gibi öğretmen zor bulunuyor, dediğin gibi çoğu mış gibi yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi, kocaman gülümsettin beni. Hakkımda böyle düşünmen hem mutlu etti beni hem de azıcık utandım. Çok teşekkürler arkadaşım :)) Bir projenin ilk unsuru ulaşılabilir olması bana göre. Bizim proje de anam babam usulü olsun istedik. Herkes faydalansın, etki yaratsın istedik. Öyle gelin çeyizi gibi proje mi olurmuş, işlevsiz herşeye gıcığım napiim ;))

      Sil
  3. Çok faydalı bir yazı olmuş Esra. Zaman zaman bizim de ihtiyacımız oluyor. Senin gibi öğretmenlere her zaman ihtiyacımız var ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum, ne mutlu bana. Daha iyisi için çalışmalara devam edeceğim :))

      Sil
  4. Çok şahane fikirler ve pek tabii bilgiler :) İnceleyeceğim ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim çok hoşuna gidecek, keyifli keşifler :)

      Sil

Yorum Gönder