YULAFLI ŞEKERSİZ KURABİYE

   
          Yulaf denince kimilerinin aklına  tatsız tuzsuz rejim listeleri gelir , kimilerinin  aklına ise kahvenin yanında atıştırmalık kıtır kurabiyeler gelir. Her ikisi birden mümkün aslında. Kim demiş lezzetli kurabiyeler margarinli, beyaz unlu ve bol şekerli olmak zorunda diye. Bu kurabiyelerde saydıklarımın hiç biri yok desem. Üstelik bir tanesi 70 kalori. Nerden mi biliyorum? Tarif, Diyetisyen Dilara Koçak'a ait. Instagram sayfasında rastladığım bu  tarif sayesinde  bu  masum kurabiye ile tanışmış oldum. Hatta kuru meyve yerine dereotu , maydanoz eklesek mis gibi poğaça olur, vicdanlarımız sızlamaz diye arkadaşlarımla da düşünmedik değil hani. Diyet atıştırmalıkların hemen hepsinde glukoz şurubu ya da tatlandırıcı var. Sağlıklı besleneyim derken paketlenmiş gıda tuzağına düşmemek adına da sağlıklı atıştırmalıklar özel ilgi alanım oldu artık.


          Çocuklar için de sağlıklı bir atıştırmalık olduğu için yulaflı kurabiyeler evimizin vazgeçilmezi oldu. Sürekli kilo alıp veren  gariban metabolizmam da bu sağlıklı atıştırmalıktan oldukça memnun. Okuldaki arkadaşlarımdan da tam not aldığı için kayıtlara geçsin istedim. 

İşte Yulaflı Şekersiz Kurabiye Tarifi
2 yumurta
1,5 kase yulaf
1 kase kuru meyve karışımı
1 çay bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1/2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı toz tarçın
1-2 çay bardağı tam buğday, karabuğday unu

           Önce sıvı malzemeler karıştırılır, daha sonra diğer malzemeler ilave edilir. Kaşık yardımıyla yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine 20 eşit parça halinde yerleştirilir.  170 derece fırında 15-20 dk pişirilir. Tarçın koymadığım zamanlarda portakal rendesi ilave ettim. Evin içini nefis bir koku kaplıyor, kurabiyeler boyut atlıyor adeta. Kan şekerini düzenlemesi sebebiyle  tarçını daha çok tercih ediyorum. Tabii bir oturmaya 5-10 tane yersek olur mu? Olmaz tabii. 2 taneye kadar gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz. 


            Birbirinden sağlıklı beslenme tüyoları ve daha fazlası için  https://www.instagram.com/dilarakocakiyiyasam adresinden Dilara Koçak'ı takip edebilirsiniz. 
Afiyet olsun :)

             

       

Yorumlar

  1. eminim çok lezzetlidir
    ellerine sağlık
    maalesef ben böyle sağlıklı malzemelerle birşeyler yapan biri hiç olamadım :((
    utanıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama senin Hünkar beğendi de harikaydı hani. Doğdum doğalı tombişim, biraz da mecburiyet benimkisi ;)

      Sil
  2. Hem evdekilerin hem okuldakilerin sevmesi cok guzel, bazi tarifler her damak tadina hitap etmeyebiliyor, cok lezzetli olmali bu kurabiyeler :) Hem alisilanin (bol margarin, bol beyaz un, bol seker) disinda, hem de lezzetli, uzun zamandir rafine seker, beyaz un kullanmiyorum, margarin en son ne zaman kullanmistim hatirlamiyorum bile, cok sevdim bu tarifi o yuzden, ben de kaydedeyim :) Elinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem büyüklere hem küçüklere harika bir tarif. Afiyet olsun şimdiden :)

      Sil

Yorum Gönder