YEMENİDEN KOLYE YAPABİLİYORMUŞUM




           Bu aralar, basit hallerde tatlı mutluluklar arıyorum. İki boncuk bir araya gelsin, bir kenarda unutulmuş masum bir nazarlık baş köşeye geçsin. İşte böyle haller içindeyim. Yıllardır öğrenmeye çalıştığım yemeniden kolye yapmayı sonunda kavradım.  Aslıcım, sağolsun her sene yaz öncesi bana sabırla anlatır durur. Ama bu sezon işi kaptım gibi. Kayıtlara geçsin diye de hemen paylaşmak istedim. 

Yemeniden Kolyeyi Nasıl Yaptım
        Yemeniden takı için ilk adım, büyük boy bir yemeniden 10 cm genişliğinde 3 parça kestim. Parçaları yan yana getirdim, ancak ortadaki parçayı 15 cm yukarıda bıraktım.
         Uzunluğu ayarladıktan sonra  düğüm atın. İstediğiniz yönden başlayabilirsiniz. Ortadaki kısım her zaman sabit kalacak. Görselde belirttiğim gibi sol taraftaki parçayı ortadaki parçanın üzerine getirdim. ( D harfi oluşturdum yani)  Sağdaki parçayı da D harfinin altından geçirdim. Ortadaki parça sabit kalacak şekilde düğümümü tamamladım. Aynı düğümü bu sefer sağ taraftan başlayarak devam ettim. Yani bir sağ, bir sol başlıyoruz.
             Yandaki iki parça bitene kadar örmeye devam ettim. Bitince boynunuza göre ayarlayıp, düzenleyebilirsiniz. Aslında makrome yapmayı bilenler daha iyi anlayacaktır.  Biraz karışık anlatmış olabilirim. Ama el işlerini anlatmak gerçekten hiç kolay değilmiş. Hobi blogu sahiplerine buradan selam olsun...

           İşin en eğlenceli kısmı da tabii ki incik boncuk faslı. Eski takılar, motifler, liralar, nazar boncukları, aklınıza gelen ne varsa özgürce süsleyip püsleyebilirsiniz kolyenizi. El emeğinin , göz nurunun değerini insan, zaman geçtikçe anlıyor. Ufacık bir ayrıntı için düşünmek, uğraşmak, emek vermek insanı ne kadar çok mutlu ediyor halbuki.
          Dedim ya, basit detaylardan büyük mutluluklar çıkarıyorum bu ara. Keyfimi kaçıran, canımı sıkan onca tantanaya rağmen kendim için bir şeyler yapmak, beni bana hatırlatıyor. Problemlerden kaçamayız, ya da yok sayamayız. Ancak baş etmek için kendimizi güçlü kılabiliriz. Bunu da ancak dingin bir kafa ile yapabiliriz.

Sizi mutlu eden insanlardan ve renklerden asla vazgeçmeyin. 






Yorumlar

  1. Çok güzel olmuş, elinize sağlık. iyi günlerde kullanın...

    YanıtlaSil
  2. Keyifli olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. çok başarılı canım bayıldı.özellikle plajda falan salaş elbiselerle ne güzel olur denemek lazım:))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik arkadasimin. Pek de becerikliymis

    YanıtlaSil
  5. 👍 harikasiniz aciklamaniz icin ayrica tesekkurler emeginize saglik ve guzel enerjiniz hic solmasin...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder