Samsun'a Hoşgeldiniz

   
   Meydan Okumada 24 gündeyiz. Her gün yazı hazırladığıma ben bile inanamıyorum. Günün konusu ise , Farklı şehirlerdeyiz ya da aynı yerde bile olsak herkesin önerisi kendine özel olur eminim. Bulunduğun şehir ile ilgili öneri listesi şahane olur bence. Bir günüm var neler yapabilirim orada ? Nerede leziz bir şeyler yiyebilirim bir düşün bakalım?
     Karadeniz'in incisi Samsun'a hoşgeldiniz. Doğma büyüme Samsun'luyum.  Simiti, pidesi, atomu, keşkeği ile büyüdüm. Sokaklarında koşturup, top sektirdim, ağladım, güldüm, kazandım, kaybettim . Samsun'a ait her şey beni ben yaptı.  Haydi kısa bir tura çıkalım o zaman.
       
           Samsun'daki değişmez gelenek  pazar sabahları pide seremonisidir.. Pide içi hazırlanır, sabah erkenden pide fırınına götürülür, numara alınıp beklenir. O sırada evde de hummalı bir telaş başlar. Sofra kurulur, turşu kavurması, kahvaltılıklar, en güzel tabaklar sofrada yerini alır. Pideler fırından gelince, çoluk çocuk yerini alır, kalori hesabı yapmadan pazar keyfi yapılır. Eskiden insanlar bu kadar meşgul değilken yaşlısı, genci bir arada, şen sesler , çay kaşığı şıngırtısına karışırdı. Uzun lafın kısası pide bizim işimiz. Samsun'da önereceğim mekanlar ise: Gülhan Pide, Niyazi Kesim, Alış Pide..  Bunlar ilk aklıma gelenler.
       Çiftlik caddesinde ise Hacı'da tombik döner, Kantin'de et dürüm nefistir.
BAYRAK TEPE

YAKAKENT

CANDAL

CANDAL

       Yeşilırmak ve Kızılırmak deltaları arasında kurulu şehrimde tabiat gezileri için de güzel mekânlar var elbette. Bafra Kızılırmak Kuş Cenneti, Ladik Akdağ, Amisos Tepesi, Bayrak Tepe, Kocadağ, Candal Tesisleri ,Nebiyan Dağı doğa tutkunları için keşfedilmesi gereken tabiatın tüm zenginliğini sergilediği huzur veren yerlerdendir. 


ATAKUM


BATI PARK AMAZON  ADASI

           Denizi güzeldir, deniz anaları ve ansız rüzgarını saymazsak tabii. Her şehrin simiti orada yaşayanların damak tadını anlatır. İstanbul'da yaşarken koliyle simit getirttiğimi hatırlıyorum. Bana göre en güzel simit Samsun simitidir. Bafra Balkaymak dondurması, gelmiş geçmiş en güzel dondurmadır. Manda sütünden yapılır, koruyucu falan içermez. Hazır, markalı, paketlenmiş dondurmalar yanında utancından erir gider. 
NOKUL

          Çakallı menemeni de meşhurdur ama ben ev menemenini daha çok seviyorum. Kaz tiridi, Bafra nokulu, Çarşamba kıvratması, keşkek ve daha niceleri  40 bedenden 38 beden inemeyişimin sebepleridir. 


          Atakum sahilinde yürüyüş yapmak ve sahil boyu kafelerde sohbet etmek, denizi seyretmek şahanedir. 
         Samsun'un en güzel yanı elbette 19 Mayıs 1919'da Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün Kurtuluş Savaşı meşalesini yaktığı şehir olması. Ne mutlu bu toprakların kızıyım. 

Yorumlar

  1. Üff ya süper, geldim geçen yaz da hakkını verememişim, bi daha geleyim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel tabii, ama bana da haber ver. Atakum'da waffle yer, biraz da turlarız :))

      Sil
  2. Pazar kahvaltısı bencede özel olmalı:)
    Samsun u görmek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldir, şirindir. Eminim sen de çok seveceksin :)

      Sil
  3. 40 beden mi??? Hiç konduramadım cidden.
    Samsun`a gidemedim hiç. Aslında Karedenizli sayılırım, en azından Batı Karadeniz:)) Annemler Bartın, ben de Kdz. Ereğli. Uzak değilim yani Karadeniz kültürüne:) Ama şu saydığın lezzetler ağzımı sulandırdı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 42'ye de göz kırpıyorum hani. Çaktırmıyorum bakma ;) Uyy, hemşeri sayılırız daa. Ben de Batı Karadeniz'i çok merak ediyorum. Yolun düşerse birlikte bakarız tatlarına Seni ;)

      Sil
  4. canım Karadeniz..nasıl özledim..ben de aslen Ordu'lu doğma büyüme Sinop'lu 3 yıl Samsun'lu olmuş biriyim..çok özlemiştim..iyi geldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üç komşu şehir, üçü de birbirinden güzel. Özellikle yazın Sinop başka güzel :)

      Sil

Yorum Gönder