8 MART NASIL KUTLU OLSUN?


       8 Mart nasıl kutlu olsun. Yollarda, reklam panolarında pembeli çiçekli afişler dört yanımızı sarmış durumda. Üzerinde de kocaman harflerle 'Kadınlar gününüz kutlu olsun'. Olsun bakalım. Ama nasıl?
    Binlerce kız çocuğu eğitim çağında  okula gönderilmeyip, eve hapis edilirken mi? Çocuk gelinler üç beş toprak parçasına, 1 avuç altına takas edilirken mi? Köyünde , kasabasında yeterli  sağlık kurumu olmadığından doğum yapıp canına can katacakken canından olan annelerin mezar taşında mı? Meclisteki   sağlık bakanlığı, iç işleri, ekonomi, dış işleri gibi bakanlıklar kadın milletvekillerine layık görülmezken mi?  Tarlada nasırları patlayana kadar çapa sallayan anadolu  kadınlarının  alın terinde mi ? Fidan gibi büyütüğü yavrusunu kirli oyunların gölgesinde teröre şehit veren anaların ahında mı?
     Kocasından şiddet gören ama merdivenden düştüm diyen , ölüm korkusuyla yaşayan kadınların feryatlarında mı?
      Tüm bu sıkıntılara , yok saymaylara rağmen iyi ki kadınım diye haykıran tüm kadınlarımızın her günü kutlu olsun.



Yorumlar

  1. yine de kadınım ve gururluyum, onurluyum, anneyim, eşim, ben de bir annenin evladıyım, sevgiliyim, yalnızım, mutluyum, mutsuzum, benim.... diyen tüm kadınların kadınlar gününü kutluyorum..
    bu güzel içerikli yazınız içinde kendi adıma teşekkür ediyorum ve sizi tebrik ediyorum.. bu güzel paylaşımlarınızı bizde esirgemeyin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim Elif, hayat paylaştıkça güzel:)))

      Sil
  2. Kesinlikle katılıyorum ama herşeye rağmen dünyaya bir daha gelsem tekrar kadın olmak isterdim ve ben şuna inanıyorum ki bu çirkin düzeni yine biz kadınlar düzelteceğiz.

    Şimdiden kutlu olsun sevgiyle kalın

    bu arada bloğumda size "mim" gönderdim...

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel belirttin, çirkin düzeni biz kadınlar düzelteceğiz... Çok teşekkür ederim Bal yanağın Hikayesi , hepimizin her günü sevgiyle olsun:)))

    YanıtlaSil
  4. Dün tamda bu konuyla ilgili bir haber dinledim. 8 Mart Dünya Kadınlar günü milli tatil ilan edilsinmiş:) Olaya bak aha çok çalışığ,kafa patlatalım, bir hal çare bulalım derken biz, uyanık kafalar tatil peşinde..Trajikomik bir durumdayız gerçektende!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanamıyorum, kadın demek üretmek, yaratmak demek . Bu gerçeği anlamak istemeyen hem cinslerimiz var, isyanımız en çok onlara:((

      Sil
  5. herşeye rağmen kutlu olsun!!

    YanıtlaSil
  6. Kadın demek herşey demek.. Önce bunu bilmeli insan.. Yarına güzel insan, nesil yetiştirende biziz, dünlerin bugüne yetiştirdikleride!!! Elinize sağlık.. Keşke herkes 'biz' gibi olsaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Adanın annesi, herkes sorumluluklarının farkında olsa ne güzel olurdu dünya:)))

      Sil
  7. Kutlu olsun ...
    Blog takipçiniz oldum...
    Bana da beklerim...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevda, çok memnun oldum, sevgiyle:))

      Sil
    2. Kadın güçlü, inatçı tuttuğunu koparan...Evladına, eşine, ana babasına, ülkesine, dünyaya emek veren tüm kadınların günü kutlu olsun...

      Öyle güzel anlatmışsın ki üzerine ne söylesem sivri kalacak...
      Sevgilerle

      Sil
    3. Havvacım, içten duyguların için çok sağol, kocaman sevgiler:)))

      Sil
  8. bütün kadınların kadınlar günü kutlu olsun :))) bu arada blogunuzu çok beğendim ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun yağmurun dünyası , her günümüz kutlu olsun. çok teşekkür ederim, sevgiyle:))))

      Sil

Yorum Gönder