Elveda Sigara

       


        Sigarayı tam 6 aydır kullanmıyorum. Bakın bıraktım demiyorum kullanmıyorum diyorum. İlaçsız, elektronik sigarasız, herhangi bir yardım almadan bıraktığımı da söylemek isterim. Peki nasıl ?

           İç motivasyona çok inanırım. Hayattaki mottom, istemek başarmanın yarısıdır olmuştur hep.  Covid-19 sonrası elbette sigara kullandığım için daha tedirgin olmuştum. Geceleri uyuyamıyor, sürekli ya virüse yakalanırsam diye korkulara kapılıyordum. Kaygılı olunca da sigaraya kaçıyordum sonrasında pişman oluyordum. Hayattaki bir diğer mottom ise son pişmanlık neye yarar olmuştur. Pişmanlık duygusu beni çok rahatsız eder. Baş edemediğim en birinci duygumdur kendileri. 

          Aynı anda hem sigaradan hem pişmanlıktan kaçıyordum. Hem korona korkusu, hem ev hapsi , hem çamaşır suyu etkisi beni esir almışken bir satır okudum Twitter'da. "Kendine saygısı olan insan sigara içmez" yazıyordu. İşte o anda bir aydınlanma yaşadım ufaktan. Tamam artık, bitmiştir dedim. Hani diyorlar ya, beyinde bırakmak önemli diye, çok doğru. Aslında her eylemin altında kendine inanmak yatıyor. ben sigarayı bırakacağıma inandım ve harekete geçtim. Kendimi motive etmek en önemli formülüm oldu. Hep kendime inandım. Yapabilirim dedim. Buna en çok ben inandım. İlk bir hafta aslında kendimle bir savaş verdim. Tabii tek silahım motivasyon olmadı.  

       Sigarayı bıraktığım gün evde egzersizlere başladım. Daha önceden de sıkı takip ettiğim Leslie videoları bu yolculukta kırtarıcım oldu. Baktım, Leslie videoları biraz hafif kaçıyor yine Youtube'dan Ayşegül Demirsoy'un kardio egzersizlerine başladım. Gün aşırı 45 dakika yaptığım egzersizler fazladan yediklerimi yakmama yardımcı olurken, sigarayı bıraktığımdan dolayı yoksunluk hissetmemi sağladı.  Yaptığım araştırmala sonucunda edindiğim bilgilere göre sigarayı bırakınca nabız yavaşlıyor. Nikotin dışa bağımlı olduğu için bünye şaşırıyor ve iştah artmalarının sonucu olarak kilo alımı başlıyor. Sigarayı bıraktığımdan bu yana 1-2 kilo alıp veriyorum. . Bunlar da zaten günlük hayatımdaki rutinleri. Bünye olarak çabuk kilo alan bir yapıya sahibim. Egzersiz, yürüyüş ve inatla bu konuyu da hallettim sayılır. Elbette tatlıara daha bir düşkün oldum, daha geç doyar oldum. Damak tadıma kavuşurken, suyun bile bir lezzeti olduğunu hatırladım. Egzersiz ve hobilerle herkes başarılı olabilir. Bir de bol bol su için , çok işe yarıyor. 

          Hobi olarak da ekşi maya ekmek araştırmaları çok işime yaradı. Beynimin dumanaltı snapslerini koparıp attım yerine fırıncı ustası snapsleri yeşerttim. Malum bilgiye en kolay ulaşılan çağda yaşıyoruz. Tek tuşla ekşi mayaya dair ne varsa  ya da başka ne istiyorsam öğrenebiliyorum. Tüm bu heves beni oyalayıp , daha sağlıklı bir hale getirdi. 

         Sigarayı bıraktığımı tüm tanıdıklarıma söyledim. Burada da dış motivasyon devreye giriyor. İnsanların size bu dönemde destek vermemesi imkansız. Herkese söyleyin ki, yarın bir gün içmeye kalkarsanız sizin kafanıza küllüğü geçirsinler. 

         Eliniz takrar sigara paketine gidecek olursa en sevdiğiniz insanı düşünün.Birkaç dakikalık zevk için kaç kişinin hayatını mahvedeceğinizi düşünün,  gerisi geliyor zaten. Bu arada, bırakmak marifet değil, başlamamak marifet. Umarım kimse başlamasın, başlayan herkes de hemen bıraksın. 

           Çok kötü bir dostsun, görüşmemek üzere elveda sigara.

Görsel: Pinterest

Yorumlar

  1. Şahane! Yürekten tebrik ediyorum. Eşim de aniden bıraktı, 3 yıl oldu. O kadar sevinmiştim ki:)

    YanıtlaSil
  2. Sizin adınıza çok sevindim.
    Darısı eşimin başına.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Tabii benim eşimin de başına. Çiftlerden biri içip öbürü içmeyince ne zor oluyormuş ya :(

      Sil
  3. Çok sevindim, çok büyük bir adım atmışsın! Tebrik ediyorum Esra`cım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desteğin için çok teşekkür ederim Semi. Şimdi kimse içmesin istiyorum. Kimsecikler başlamasın inşallah 🤷

      Sil
  4. Bir şekilde blogunuza rastladım. Tebrik ederim, harikasınız. Söylediğiniz gibi de gerçekten bunun gibi durumlarda kararlılık ve motivasyon cok önemli. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanışyığımıza memnun oldum. Destek için çok teşekkür ederim :))

      Sil
  5. Çok sevindim, tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir iş başardınız 🥰

    YanıtlaSil

Yorum Gönder