Farkındalık


 Meydan okumada son iki gündeyiz. 

       Bazı günler enerjin düşük uyanırsın ya da bir şey olur modun düşer.  Ne yaparsın da toplarsın ? Var mı sihirli bir kaç önerin ?

       Mindfulness yani bilinçli farkındalık konusunda okuyorum bu ara. Dikkatimizi düşüncelerden arındırıp, bedene ve nefese yönelik farkındalık kazandırma çalışmaları yapmaya çalışıyorum. Ruminasyon diye adlandırılan duygusal geviş getirmenin benim bedenimden, moralimden, ilişkilerimden neler alıp götürdüğünü fark ettim bu sayede. Bilinçli farkındalık derin bir deniz ve ben henüz denizin kıyısındayım. Denize bakmak bile beni rahatlatıyor.
         Hayat toz şeker değil, kömür karası da değil. Her yönüyle kabul edip, Eyvallah demeyi öğrenmeye çalışıyorum. Öz şefkat, akışa bırakmak, şükretmek  kavramlarını daha sık kullanır oldum. Kara kara düşünürken bulunca kendimi ağaçların yaprağına, kedilerin mırıltısına veriyorum, akışa bırakıyorum kendimi. Derin bir nefes gönderiyorum hücrelerime, gerisini onlar hallediyor zaten. Haydi,  Zümra Atalay'ın nefes egzersizi de bonus olsun.


Yorumlar

  1. Sayende güne öğrenerek başladım: "duygusal geviş getirme"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk duyduğumda şaşırmıştım. Çok yaşıyorum bu durumu. Takılıp kalıyorum boş bir düşünceye. Genelde beni üzen, sıkan bir düşünce olursa daha kuvvetli geviş getiriyorum. Sonra vay benim dertli başım . İnsanın kendine ettiği kötülüğü başka kimse etmiyor ...

      Sil

Yorum Gönder