Kalimera Komşu

  
           Kalimera komşu dedik, geçenlerde düştük yollara. Yunanistan'ı merak etmemek mümkün mü? Ortak tarihimiz, coğrafyamız, kültürümüz, notalarımız,horonumuz, musakkamız derken bir bakmışım Atina'ya varmışım. 3 saatlik bir otobüs yolculuğundan sonra da Kalamata'dayım. Kalamata eminim yaz aylarında cıvıl cıvıldır ama ekim ayında haliyle biraz sakindi. Ama deniz berrak, hava sıcak ve keyifler de şahaneydi yine de. Gerçi otele vardığımız ilk gece telefonumun bozulması epey canımı sıktı. El aman insaf, kırk yılın başı yurt dışı kaçamağı yapmışım. Bol fotoğraf çekinip, mutlu anılar biriktireğim, yanıma da fotoğraf makinesi almamışım. Evren bana, kır dizini, otur evine kız mı? diyor acaba diye de ikirciklendim hani. Neyse eşimin telefonu ile de bu süreci atlattım çok şükür.
         
             Kalamata'ya yazın gitmek, denizinde yüzüp, güneşinde çil dökmeyi çok isterim. Sessiz, sakin, hayatın yavaş aktığı, telaşın, paniğin olmadığı tam dinlenmelik bir durak Kalamata. İnsanları ise muhteşem. Türk olduğumuzu öğrenen herkes öyle candan davrandı ki, bu kadar misafirperverlik açıkçası beklemiyordum. Yol sorduğumuzda, neredeyse elleriyle gitmek istediğimiz adrese götüreceklerdi. Bir ortak noktamız da,adres sorulduğunda bilmiyorum cevabının kesinlikle verilmemesi. Ne yapıp edip, yoldan insanları çevirip, gitmek istediğimiz yere en güvenli şekilde ulaştırma telaşına düşen komşularım, harikasınız. Türkleri o kadar çok seviyorlar ki, Türk olduğumuzu öğrenen her dükkan sahibi bizi hediyesiz göndermedi. Sohbet ettiğimiz her Yunanlı'dan en sık duyduğum cümle, biz dostuz oldu.  Horonumuz, kemençemiz, kahvemiz, sofralarımız, güler yüzümüz, baktığımız deniz aynı. Arada sınırlar olsa da gönüller dost. Eminim hep de dost kalacağız. 
         
          Aklım yaseminlerin kokusunda, begonvillerin gölgesinde. Kalbim ise Ege'de kaldı.

                 

































Yorumlar

  1. Bu yaz benim de gitme fırsatım oldu Yunan adalarına.. Hatta yazılacak yazılar arasında hala beklemekte :)
    O kadar çok ortak noktamız var ki ada sakinleriyle, kendinizi gerçekten yabancı hissetmiyorsunuz.
    Sevgilerle ♥

    YanıtlaSil
  2. Ben henüz burayı ziyaret etme fırsatı bulamadım.Sizin adınıza sevindim çok güzel bir tatil geçirmişsiniz.Bulunduğunuz ve gördüğünüz yerleri çok güzel resimlemişsiniz.Çok beğendim.Umarım en kısa zamanda gidebilirim bende .Teşekürler...=)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder