YAĞLI VE FİT OLMAK MÜMKÜN MÜ?

       
      Yağlı ve fit (fat and fit) zayıflama literatüründe yeni bir kavram. Hem fazla kilolu hem de sağlıklı olmak bir de formda görünmek günümüz ölçülerinde hayal gibi geliyor insana.Sıfır bedenli olmanın sağlıksız olduğu ne kadar gerçekse fazla kilolu olmak da bir o kadar tehlikeli elbette. Ancak hassas terazideki altın oranı bulmak insanoğlunun zorlu var olma mücadelelerinden biri.
      
      Hürriyet gazetesinde Osman Müftüoğlu ile yapılan söyleşi bu konuda bir çok soru işaretini cevaplıyor. Sumo güreşçilerinin uzun yaşam sırrı, vücut kitle endeksinde dikkat edilmesi gereken noktalar ve egzersizin gücü hakkında aydınlatıcı bilgiler veriyor. Egzersizin gücüne sonuna kadar inananlardanım. 6 aydır hem kilo verip hem de sağlıklı kalmaya çalışıyorum. Bu sürede 10 kilo verdim ve 5 kilo daha vermek gibi bir hedefim var şimdi. Egzersiz yapmaya başladığımdan beri hem daha mutluyum hem de  daha düzenli. 6 ay gibi bir sürede  diyet  yapıp 20  kilo verebilirdim. Ama çok çok çok mutsuz olurdum. Kasmadan, abartmadan yaşamak sanırım olayın anahtarı.


http://www.health.com/health/gallery/0,,20793870,00.html

       Sosyal medya, moda sektörü, rol modeller hep sıfır beden. Mesela Instagram. Herkes çok fit ve göbeksiz. Tabaklar Akdeniz diyetine uygun , bol yeşillikli. Bir de özellikle yazın smothie denen zayıflayan insan içeceği var ki, aman benden uzak olsun. Dev anası gibi koca kavanoz kavun , karpuz, çimen suyu içmeden de hayatımı sürdürebilirim sanırım.Bir de bunu tarif tarif pazarlayıp para kazanan da bir sektör  var tabii ki.   Çok sevdiğimiz Instagram'da gram hesabı yapılıyor, ne yazık ki.  Facebook , daha bir balık etli sanki.Günler, yemek tarifleri, eğlenceli masalar Facebook'ta daha bir rahat sergileniyor. İnsanlar daha bir rahat. Ünlüler aleminde de durum bir tuhaf. Doğum yaptı, iki gün sonra bikinili poz verdi, ne kadar muhteşem bir vücut. Vay Adriana Lima 9 çocuk doğurmuş hala don defilesine katılıyormuş. Ay selülit de neymiş. Utanmasalar selüliti olanlarla görüşmeyin, insanlık ayıbıdır bu diyecekler. 


http://womensrunning.competitor.com/2015/10/health-wellness
       İşte böyle bir dünyada yaşarken hem yağlı hem de fit bir beden nasıl olabilir diye sormamak imkansız. İçten içe desteklesem, evet aynen katılıyorum desem de kantarın topuzu kaçarsa ne olur diye düşünmeden edemiyorum. Sanırım tüm soruların cevabı düzenli egzersiz yapmaktan geçiyor. Yürüyüş bile düzenli olduktan sonra harika bir faaliyet. 

        Bu arada; olumlu düşünmek, kendine inanmak, gerçekçi hedefler koymak da sağlıklı yaşam  yolunda atılan önemli adımlardan. Hayatınızda maddi manevi ne kadar ağırlık yapan varsa, onları da kaldırın atın lütfen. Bir de kendinizi çok sevin, olur mu? 

           

Yorumlar

  1. Olur severiz, seni de çok severiz <3 Ben, kilolarımı da sevmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni çok severim Füsunum :) Fazla kilolarımızı da seveceğiz, egzersiz yapmayı da. Bugünlerde biraz üşengecim ama durmak yok , zıplamaya devam :))

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş Esracım. Kendimizi sevmek çok önemli bir mevzu bence. Kendini sevmeyen insanlar başkalarını da sevemiyorlar çünkü. Her şey sevgiyle oluyor, böyle inanıyorum. O instagram denen dünya iyi hoş güzel de valla çok tehlikeli aslında:):) Bazen kendimi küçük bir fil gibi hissediyorum diyebilirim instagramdaki hatunları görünce...Ben dünyanın en güzeli de olacağımı bilsem aç kalarak veya sadece smothie içerek bir ömür mümkün değil geçiremem!
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen inanmak istemiyorum o incecik hatunları görünce. Kesin fotoşop yapmıştır diye gıybet kazanına düştüğüm bile oldu hani. Sağlıklı olalım yeter aslında. Antin kuntin diyetlerle bedenimizi de ruhumuzu da küstürmeyelim Tuğbacım :))

      Sil
  3. Sağlık açısından fit olmak güzel ama herkes fit olacak diye bir şart var mı? Hayır :)

    YanıtlaSil
  4. Egzersiz o kadar önemli ki. Benim de kilo fazlam var ama çok olmadığı için "Aman diyet yapayım, zayıflayayım" gibi bir düşüncem yok. Fakat tembellik edip egzersiz yapmadığım için çok mutsuzum. Kilolu da olsan sıkı olmak gerekir bence.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder