Kasımda Muffin Başkadır

     En sevdiğim ay olan Kasım gelmiş kapıma kadar da ben ona kakaolu cevizli muffin yapmaz mıyım?  Tabii haftanın üç günü spor salonuna gittiğim gerçeğini de unutmuyorum. Kahvaltıdan sonra kahve yanına küçücük bir muffin sanırım diyetimi bozmaz.
         Kasım ayını sadece muffinlerle değil seçim ile de karşıladık. Sabah kahvaltıdan sonra ailecek sandık başındaydık. Politikadan, siyasetten hiç hoşlanmıyorum. Ama oy vermenin bir vatandaşlık görevi olduğunun farkındayım elbette. Tek temennim huzur. Sanırım bu konuda yalnız değilim.
        Kasım'ı özel kılan özelliklerden biri de  küçük oğlumun ve  benim doğum ayımız olması. E daha ne olsun değil mi:)
        Muffinlerden bahsedecektim ama konu nerelere geldi. Neyse ben hemen tarifime geçiyorum.

2 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2 su bardağı un
Limon kabuğu rendesi
3 yemek kaşığı kakao
Kabartma tozu
Ceviz içi

     Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek çırptım. Sıvıyağ ve sütü ekledim. Elenmiş un ve kakaoyu ekledim. Aman kabartma tozu ve limon kabuğu rendesini az kalsın unutuyordum. Unu kattıktan sonra yumuşak hareketlerle karıştırdım. Aksi takdirde sert bir kıvamı olur.  Cevizleri kalıplara döktükten sonra muffinlerin üzerine serptim. Fırına 150 derecede 20-25 dk pişmesi için gönderdim. Sonrası mı, iyilik güzellik.
   
      Evrene pozitif mesajlarımı bu lezzetli tatlı ile gönderdim. Hayır düşünelim, hayır konuşalım,  hayır bekleyelim. Kasım ayı ve seçim hepimiz için hayırlı, uğurlu  olsun. Bugünün adı umut olsun.

Yorumlar