GECE YATMAM SABAH KALKMAM

   
   
      Çok kızıyorum kendime. Neden her gece geç saatlere kadar oturursun, sabah olunca da göz kapaklarının ağırlığına yenilirsin. Şöyle efendi efendi saat onda iç sütünü sonra tumba yatak. Ne olur sanki. Sanki dünyayı uzaylılar istila edecek , ama benden tırstıkları için uyumamı bekliyorlar. Peh...
Yahu nedendir kendime bu zulmüm bilmem. Çocukluğumdan beridir böyleyim üstelik. Küçücük yaşıma bakmadan herkes uyumadan uyumaz, bekçilerin düdük sesini duymadan rahat edemezdim.

          Esasında uykuda geçirilen vakit ziyan olmuş gibi geliyor bana. Hele gecenin geç vakitleri... Huzur dolu, sakin, bir başına. Böyle güzel saatleri uykuyla ziyan edemiyorum işte. Dizi, film izlesem, bir şeyler okusam, japonca çalışsam ( bu da ayrı bir konu), örsem, çizsem, yazsam, bir dolu şey yapsam fena mı olur hani. Özellikle çocuklu hayatın öğrettiklerinden gece saatlerinin kıymetini bilmek. Ödev, yemek, ütü, iş derken kendime gerekli vakti ayıramadığımdan şarj olmam için gece saatlerine ihtiyacım var. İnsan kendine vakit ayırmalı, ne zaman olursa olsun. Ertesi güne morali yüksek, gülümseyerek merhaba demek için mutlu olduğu uğraşlara vakit ayırmalı bana göre.

          İyi hoş da geç vakitlere kadar oturmak bir de sabahın köründe uyanıp ev halkını yeni güne hazırlama sorumluluğu var. Gece uykusuna ne kadar gıcığım varsa sabah da uykular bir o kadar tatlı geliyor işte. Bir dakika daha, iki dakika daha derken, bir bakmışım geç kalmışız. İşte o zaman cidden çok kızıyorum kendime. Kızıyorum ama bir yandan da oh canıma değsin diyorum. İtirafsa itiraf.

         Bakalım yarın sabah alarma hangi methiyeleri düzeceğim, ama olsun yazdığım bu satırları kar bileceğim.


Görsel:https://www.pinterest.com/pin/193162271496165250/

Yorumlar

  1. hadi şekerim yat uyu lütfen iyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yatsam iyi olur yoksa pazartesi sendromu fena çarpacak beni. İyi geceler sana da :))

      Sil
    2. Yatsam iyi olur yoksa pazartesi sendromu fena çarpacak beni. İyi geceler sana da :))

      Sil
  2. Kimisi gece insanı oluyor işte:) Ben de aynı sizin gibiyim, kardeşim ise benim tam tersimdir mesela. Birimiz anneme, birimiz babama çekmişiz. Tamamen yapı meselesi, bazılarının iddia etiği gibi alışkanlıkla hiç ilgisi yok. İyi geceler Esra! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geceleri insan daha bir yaratıcı, daha bir sükunetli oluyor sanki. Bildim bileli böyleyim işte. Ama işe geç kalınca müdüre anlatamıyorum derdimi haliyle :))) Sevgiler Sezer :)

      Sil
  3. Dün akşam saat 20:00 da uymuş bir insan olarak yazıyorum fazla uykuda uykusuzluğu gidermiyor :)
    Sabah alarmla hala kavga etmeye devam ettim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyku uykuyu getirir derler ya hani. Aynen katılıyorum sana. Ah bu alarmlar, ne onlarla ne onlarsız :)))

      Sil
  4. :)
    bende severim erken yatmayı.
    ama şu var bende. geç yatıp erken kalkınca daha dinç oluyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çabuk şarj olanlardansın sen de demek ki. Uyku uyku nereye kadar, ben hafta sonu bile erkenden ayağa dikilyorum. Ama hafta içi nasıl zor uyanmak. Çıkmaz sokak işte bu uyku alemi :))

      Sil
  5. Esracım;
    Bir süredir gece kuşu olmayı ne kadar özlediğimi düşünüyordum ben de tam da. Geceleri sabahın ilk ışıklarına dek oturur, okur, dinler, yazardım ve o zamanlar en üretken olduğum dönemlerdi. Yaş da ilerledikçe enerjisi düşüyor insanın, buna inanmazdım ama doğru. Şimdilerde -tabi bulunduğum koşulların da etkisiyle- gece geç vakte kadar otursam da bir şey yapmıyorum, içimden gelmiyor, bir yılgınlık bezginlik durumu var. Sabah erken kalkmak aslında harika bir şey ama çoğu zaman ayılmakta çok zorlanıyorum. Tr de daha enerjik ve aktif oluyorum ama buranın havasından suyundan ve bulunduğumuz rutinden çok etkileniyorum ve resmen tembel hayvan gibiyim:) Dedem uyuduğum için çok kızardı bana ölünce zaten uyuyacaksın hep kızım kalk gez dolaş derdi. Artık uyku da vicdan hesabı yapmama sebep oluyor. Çok acayip bir döngü bu. Yettirebilmek lazım zamanı ve iyi değerlendirmek gerek. Giden zaman geri gelmiyor. Bu yüzden erken kalkanlara her zaman gıpta etmişimdir. Keşke geç vakitlere kadar oturup üretip sabah da erkenden kalkıp yeniden hayata dinç bir şekilde katılabilsem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğbacım, kesinlikle haklısın. Özellikle yaş ilerledikçe bedenler daha bir yorgun oluyor. Ama olsun , gecenin esrarından , efsunundan vazgeçmek yok yine de. Sabahları kalkmak her ne kadar işkence olsa da , olsun naneli çay imdadımıza yetişir. Sevgiler :))

      Sil

Yorum Gönder