Hatasız Anne Olmaz


      Anneler, çocukları hakkında sürekli bir eleştiri halindedir genellikle. Hayat denen bu yolda çocukları adım adım ilerlerken taşa takılmasın, çamura bulanmasın derdindedirler hep. Tabii kimi zaman kantarın topuzu kaçabiliyor.  Anneler sıfır hata oranına sahip çocuklar yetiştirme derdine düşüp çoğu zaman gerçek dünya ile bağlantılarını koparabiliyorlar.  Ancak atladıkları bir nokta var ki, tam bir felsefi açılım niteliğinde. Sıfır hata çocuk yetiştirme kabiliyetine sahip sıfır hata yapan anneler nerede o zaman ?

        Bir çocuğu dünyaya getirdiğinde  ondan mükemmel olmayı bekleme hakkı doğal bir annelik  hakkı olduğunu zannetmekle başlıyor tüm kaos. Anneler çocuklarını sık sık eleştirir. Onları sevmedikleri ya da zarar vermek için değil elbette. Ama çıtayı yükseğe koymak annneliğin tabiatında var ne yazık ki. Peki aynısını çocuklar annelerine yapsa, neler olur acaba.

  • Babaannemin köfteleri daha lezzetli oluyor anne, biraz daha çabalaman gerekli.
  • Arda'nın annesi üç saat uyku ile durup tüm evin işini şikayet etmeden yapıyormuş, senin ondan neyin eksik ? 
  • Son günlerde televizyona çok kaptırdın kendini, vaktini süper ebeveynlik kitaplarıyla geçirmen hiç fena olmayacak. 
  • Elinden telefon düşmüyor, bilmem ne anlarsın şu şekerleri patlatmaktan. Onun yerine haydi kalk da biraz bana mısır patlat. 
  • Ekmek almayı unutmuşum da ne demek. Ama ben ödevlerimi yapmayı, testlerimi çözmeyi, sütümü içmeyi hatta uyurken bile üstümü açmamayı unutmuyorum anneciğim. 
  • Demek hasta olduğun için sabah kahvaltımı hazırlayamadın. Nereden buluyorsun bu kadar mazereti, anlayamıyorum?
      Gerçekler acı değil mi? Hiç bir anne çocuklarından bu eleştirileri duymaya katlanamaz. Çocuklar da katlanamıyor zaten. Kimi zaman içine atıyor, kimi zaman öfke patlamaları yaşıyor. Ama şu ya da bu şekilde sıfır hata çocuk olma savaşının içinde kendini buluyor.  Çocuklar eleştirilmesin,kafalarına göre çılgınlar gibi takılsın, kahvaltıda kola içip, akşam cips banyosu yapsın demiyorum elbette. Ama unutmayalım ki, çocukları laboratuvarda yetiştirmiyoruz. Netice de bilim insanı olsak bile evde o diploma evde bir işe yaramıyor. 

       Bundan gayrı çocuğuna höt demeden önce herkes bir kendine dönsün baksın rica edeceğim. Neticede hatasız anne olmaz...


Not: Bu eleştiriler aynı zamanda kendim için de.


     


       

Yorumlar