Focaccio - Biberiyeli Lezzet Patlaması


        Pizzanın atası olarak da bilinen Focaccio (fokaça) yazın ferah ve pratik lezzet arayışında olanlar için ideal bir tat. Televizyonda bu aralar yemek kanallarında daha sık vakit geçiriyorum. Haliyle evde benden beş vakit yemek bekleyen iki tane gastronomi uzmanı var.  Kendileri her yemeği beğenmediği gibi acımasız eleştirileriyle de meşhurlar.

            Baharat aleminin en sükselisi biberiyenin başrolde olduğu bu lezzete de umarım burun kıvırmazlar. 24 Kitchen 'da bir kaç kere tarifine rastladım ama tarifini ne yazık ki yazmamıştım. Biberiyeli ekmek yapılacaktı bir kere çünkü inadım inattır. Ben de Mutfak Sırları sitesine başvurdum hemen. Ölçülerin aynısını birebir kullandım. Harika bir hamur elde ettim. Hatta bu hamur tarifini  bundan sonraki pizzalarda da kullanabilirim.  Üst malzeme olarak domates kullanmadım. Ama evde kurutulmuş domates olsaydı kesin denerdim.
     
  Malzemeleri her an elinizin altında olan ürünler zaten. İşte listesi:
2 su bardağı+ 1 su bardağından bir parmak eksik un
1 su bardağı su (ben ılık su kullandım)
1 yemek kaşığı kuru aktif maya
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
   

     Malzemelerin hepsi bir kapta karıştırılıp hamur haline gelince yarım saat kadar, ağzı kapalı olarak beklettim. Yarım saat sonra tekrar yoğurdum ve tekrar mayalanmaya bıraktım. Böylece hamur pişerken göz göz diye tabir edilen duruma geliyor. Yarım saat sonra hamuru tekrar yoğurdum ve ikiye böldüm.  Merdaneyle çok ince olmadan eşit olarak açtım. Üzerilerine zeytinyağı gezdirdim ve parmaklarımla çukurlar oluşturdum. Şimdi en keyifli kısımdayız. Annemin bahçesinden dalından yeni kopardığım biberiyeleri doğaçlama serptim. Bir tanesi sade biberiyeli bir tanesi de zeytinli biberiyeli olarak fırının yolunu hemen tutmadı tabii ki. Tepsi mayası gelene kadar 10-15 dk beklettim. Sonuç, bana göre mutlu son.  Hoş kokulu, şirin mı şirin biberiyeli ekmeklerim tarif defterimde sağlam bir yer edindi çünkü.

                Mis gibi bir çay demleyin, yanına da mis kokulu bir  domates kesin. Aman peynir eksik kalmasın, bir de yanına bu şirin İtalyan ekmeğini konuk edin. Esra'dan Dünya'ya Afiyet Olsun :)
       
Tarif kaynak: http://mutfaksirlari.com/biberiyeli-domatesli-italyan-ekmegi-foccacia.html

Yorumlar

  1. Deneyeceğim. Çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, hele ki yazın hafif bir atıştırmalık için ideal. Umarım beğenirsiniz :)

      Sil

Yorum Gönder