TIĞ İŞİ SEPETE GEL HANIM



          Herkesin bir öfke yönetim metodu vardır. Yoksa da acilen bir metod edinin derim. Benim Stresle Mücadele Timim ise renkli ipler ve tığlarım.  En azından bana bu aralar en fazla iyi gelen uğraşım  iplerin içinde minnak bir kedi gibi debelenip oyun oynamak. Hobicinin ilham perisi Pinterest ile örgü sepet kanıma girdi. Renklerine vurulup aldığım ama bir türlü ne yapacağıma karar veremediğim bir çanta dolusu ipi (Apple, bambu ip) sonunda ne yapacağımı bulmuştum. Rengarenk, boy boy sepetler yapıp evimin dağınıklığını bir nebze de olsa hafifletirim (Pehh) hem de ufak dekoratif çalışmalar yaparım diye yola koyuldum.


             İlk olarak en canlı renk olan yeşilden başladım. Aman Allah'ım ortaya çıkan şey sepetlikten nasibini almadığı gibi tüm cesaretimi de alenen katletmişti. Ama ne yapıyoruz, mücadeleye devam. İnatçı bir insan olmadığımı iddia etsem de az keçi değilimdir hani. Deneme yanılma, tümdengelim, tümevarım derken bu iki yakışıklı ortaya çıktı.
           Çıktılar ortaya çıkmasına ama onlarda da bir kaç kusur olmadı değil hani. İpimin katı açıldığı için arada tığımdan firar eden arkadaşlar oldu. Ha bir de bitirirken başladığım noktada değil de kafama göre bitirmişim. Yahu kadın, bir say bir işaret falan koy diyorum kendime. Ama söz geçiremiyorum işte yine kendime. İşte o yüzden biraz asimetrik takılıyor benim yakışıklılar.


            Gelelim örgü sepetimizin yapılışına; 
           Gayet kolay, ben bile yaptım o derece hani. 7 zincir çektim sonra kapattım. Oluşturduğum dairenin çevresine 10 tane trabzan yaptım. Üçer trabzanla boşlukları doldurdum. Neyse uzun lafın kısası tabanı trabzablardan artırarak oluşturdum. Sayı falan yok sonrasında kafanıza göre takılabilirsiniz. Kenar kısmına geçtiğimdeyse arttırmayı durdurdum. Tabanı istediğiniz genişlikte oluşturabilirsiniz . Ama bu sefer trabzan yapmadım. Sık iğne ile devam ettim. Arttırmadığım için kenarlar bir iki sıra sonra ortaya çıkmaya başladı zaten. İstediğim boya gelince süslemesini de yaptım.Daha dik durması için de kolaladım. Ve bir iki günde rahat bitiriyorsunuz.   Çok büyük bir taban oluşturmazsanız tabii çok da fazla vaktinizi almaz. Ben şimdi limon küfü renginde daha küçük bir sepet yapma hevesindeyim. 

                Bu iki yakışıklı da evimin iki yakışıklısının çalışma masalarına konulacak büyük ihtimalle. Kalemlerini , ataçlarını, silgilerini toparlarken annelerinin onları ne kadar çok sevdiğini de tekrar hatırlarlar belki.

              Esra'dan Dünya'ya sepet dosyası şimdilik bu kadar sevgili dostlar. Yeni güzel ve keyifli fikirlerde bir arada olmak dileğiyle :)


Yorumlar

  1. esracım harika olmuş bayıldım.ipin markası neydi acaba.bende deneyeceğim en kısa sürede inşallahh

    YanıtlaSil
  2. Canım benim çok teşekkür ederim. Markası Apple. İlk defa gördüğüm bir markaydı. Mecidiyedeki tuhafiyeden aldım. Bambu ip olduğu için kalıp gibi duruyor. Beğenmene çok sevindim Edacım. Duruyu kocaman öp benim için. :))

    YanıtlaSil
  3. çok güzeller elinize sağlık ..asimetriyi kafanıza takmayın hiç belli olmuyor... apple bambu iplerden daha önce ben de almıştım elimdekiler yeni bitti fakat aldığım yeri bulamıyorum internetten almıştım onlarca hobi sitesine üye olunca çıkamadım işin içinden...internetten araştırınca rastladım size :)) siz nerden aldınız sorabilir miyim acaba ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim, cesaret alıyorum bu sözlerden :) İpi Samsun'da bir tuhafiyeden aldım. Ancak orada da devamı ne yazık ki yoktu :( İnşallah piyasaya bolca sürülür. Hele yazlık ne güzel işler çıkar bu iplerden. Sevgiler 😊

      Sil
    2. Öncelikle çok teşekkür ederim, cesaret alıyorum bu sözlerden :) İpi Samsun'da bir tuhafiyeden aldım. Ancak orada da devamı ne yazık ki yoktu :( İnşallah piyasaya bolca sürülür. Hele yazlık ne güzel işler çıkar bu iplerden. Sevgiler 😊

      Sil

Yorum Gönder