HER ASLANI ERKEK SANMAYIN

         
     Aslan kelimesini ilk duyduğunuzda aklınıza kocaman yeleleri olan ağzını bir metre açıp bas bas kükreyen kocamanca bir kedinin gelmesi çok normaldir. Ama yanılıyorsunuz. Aynı zamanda aslan milleti ile erkek milleti arasında da bir bağlantı sıkça kurulur. Aslanım benim,erkek adam  aslan sütü içer , aslan oğlum gibi erkekler arasında erkeklik gururunu okşayacak uyduruk laflar  üretilip durmuştur. Ama artık bu haksızlığa bir son vermenin zamanı geldi. Elimden gelse Serengeti Milli Parkı'ndaki dişi aslanları örgütleyeceğim.
      Efendim, öncelikle aslan familyasını genel olarak inceleyelim. Aslanlar pek girişken, akrabalık bağlarına pek önem veren bir millettir  Öbür akrabaları olan sinsi Jaguar'a , ikoncan Leopar'a ve azman Kaplan'a hiç benzemezler. Aslanlar, köprüde yan yana değdiğini hemen akraba kabul eder ve sürüsüne katı verir. Yani Afrika'da bir muhtarlık seçimi olsa bizimkiler tulum çıkarır. Şimdi Kral adamın muhtarlıkla ne işi olur demeyin. 

      Aslanların erkek olanları sürünün lideridir ve sizin de bildiğiniz üzere çok eşli bir yaşam sürmektedir. Erkek aslanımız genç yaşlarından itibaren ormanda köşe yastığı görevi görmektedir. Yani yer , içer, yatar. Kıymetli mabadını seçim zamanı bir de çiftleşme zamanı kaldırıverir. Aslanlık bu durumda bir erkek için sarf edilecek pek de akıllıca bir laf değil o zaman. Yaşam mottosu 'Antilop piş ağzıma düş' olan bir canlıdan ne beklenir. Bizim sokaktaki erkek kediler bile çöp bidonlarına 3 metreden zıplıyor. Tabii şehir yaşamı , hayat müşterek diyor belki de Tekir kardeş.
         
  Dişi aslan , ise 'Kadının Adı Yok' felsefesini benimsemiş. Devlet gibi kadın dersiniz ilk gördüğünüzde. Boy, pos , maşallah yerinde. Avlanır, yavrularına bakar. Onlara avcılığı öğretir. Bu arada dişi aslanların takdir edilecek bir özelliği de, sürüde benim yavrum senin yavrun bencilliğinin olmayışıdır. Sürünün tüm bebekleri candır, canandır. Yani ormanın Kraliçesidir. Anaç memeli dişi aslanların emeklerinin göz ardı  edilmesi bu aralar benim canımı çok sıkar oldu.


       Teklif ediyorum;
        Aslan oğlum tamlaması terk edilsin. Ben şahsen oğullarımın bu şekilde bir yaşam tarzını benimsemesini hiç istemem. Düşünmek bile istemiyorum.
        Dişi aslanlara iade-i itibar yapılsın. Yeleli, Bon Jovi kılıklı aslan figürleri yerine yelesiz dişi aslan figürü kullanılsın.
        Antartika'daki penguenlerden, erkek aslanlara  babalık kursu verilsin. Tabii can güvenliği koşuluyla.
        Belgeselcilere poz verip gerile gerile gezen erkek aslan hafta sonu dişi aslanlar yerine avlansın.
        ----------------------.-----------------------
       Bunlar benim biraz gerçek biraz hayal ürünlerimdi. Ama aslan alemini bırakıp da kendi alemimize bakacak olursak; insan alemindenim  demeye utandıracak işler peşinde koştuğumuz aşikar. 2013'ün ilk dört ayında 25 bin kadına şiddet olayı yaşandı. İşte kadına  el kaldıran erkekler aslanın içgüdüyle yaptığını siz akılla yapıyorsunuz.  Ama sizin aklınız nerenize kaçmış malum.
     Evet sevgili okur, bu satırlara kadar beni yalnız bırakmadın. Belki bana katıldın, belki katılmadın,  belki güldün, belki düşündün, belki bana kızdın. Ama yine de bana katlandın. Öyleyse tüm dişi aslanlar için gelsin; Sezen Aksu 'Ben Annemi İsterim'.




     
     

Yorumlar