NASIL KAÇARIM BU STRESTEN

               Stres, içsel ve dışsal uyaranlar karşısında edindiğimiz ruhsal gerilimdir. Strese maruz kalmamak mümkün değil gibi görünüyor ilk başta. Elbette hayat toz pembe değil, kayıplar, başarısızlıklar, engellemeler karşısında tepki göstermemek, strese girmemek mümkün değil. Ama kendimizi stresin  dikenli kollarına bıraktığımızda daha çok içimiz acımaya başlıyor. Stres yaratan durumu ortadan kaldırmaya çalışmak her zaman mümkün olmayabilir. Bu gibi durumlarda  durumla baş etmek için çözüm önerileri üretmek kişinin yapacağı sağlam bir adım olacaktır.
Ama her şeyden önce stresli durumlara karşı kendimizi güçlendirmemiz gerekiyor. Bir anlamda strese karşı önleyici tedbirler de diyebiliriz.


- Kendinizle barışın. Çevrenizde gelişen her problemin kaynağını kendi davranışlarınızda aramayın. Sürekli kendinden şikayet eden, pişman olan insanların yaşam gardı daha çabuk düşüyor. Siz biricik ve kıymetlisiniz.


- Çevrenizle barışın. Kendiyle savaşan insanların aksine çevresiyle savaşan insanları da sık görürüz çevremizde. Her olayın bir sorumlusu, suçlusu mutlaka vardır diye düşünmek sadece yapayalnız kalmaya yarar. Zor zamanlar için yaslanacağınız omuzları itelemeyin.


- Spora zaman ayırın. Spor yaparken vücudumuzdaki stres hormonlarının üretimi azalıyor. Kişi , kendini sakin ve huzurlu hissediyor.Spor anında salgılanan seratonin hormonu kişiyi mutlu olmasını sağlıyor. En kolay ve zahmetsiz sporun yürüyüş olduğunu unutmayın. Sabahları yapacağınız 30-40 dakikalık tempolu yürüyüşlerle vücudunuza en büyük iyiliği yapmış olacaksınız.


- Uyku düzenine dikkat edin. Çocukların olduğu kadar büyüklerin de gece uykusuna ihtiyacı vardır. Strese bağlı problemlerden biri de uyku düzensizlikleridir. Uykunun süresi değil, kalitesi bizi yeni güne hazırlar. İyi havalandırılmış, gürültüden uzak, sakin bir ortamda uyumak ve uyumadan önce ılık bir duş ve bir bitki çayı da uykuya yardımcı rollerdedir.


- Doğayla barışın. Betonlarla dolu bir dünyada yaşıyor olsak da bir ağaç gölgesinde 15 dakika oturma imkanı yaratın. Balkonunuzda, küçük bir bahçe yaratabilir, renkli çiçekler ya da küçük domatesler yetiştirmeyi deneyebilirsiniz. Zihnimizde ve vücudumuzda oluşan olumsuz enerjiyi  toprak ana kolaylıkla ayırabilir bizden.


İşte bu  şarkı da benim iksirim:)))

Yorumlar

  1. Yanılmıyorsam iki sene önceydi. çalıştığım kurumun İstanbul da ki eğitimlerinden birisi stresle hayatı kolay yaşamanın sırları...Sizin yazdıklarınızı detaylı olarak örneklerle oyunlarla anlatan eğlence tadında bir sunumdu...sonra bu sunuma bir yoga eğitmeni katıldı...Eve geldim işte dedim yoga olmalı benim hayatımda...Stresi yenen en kolay şey 1.5 yıldır düzenli olarak yoga yapıyorum (hamileyken bile bırakmadım )tavsiye ederim...Stresi az güzel günleriniz olması dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yogaya ben de ilgi duyuyorum Demet, ama bir türlü başlayamadım. Senin tavsiyen bana ve bir çok kişiye de destek olacaktır, teşekkür ederim:)))

      Sil
  2. Blogunuzu yeni keşfettim, çok güzel yazıyorsunuz, takipçinizim bundan böyle! :)

    YanıtlaSil
  3. stresten kaçılmaz bence sadece onla yaşamaya alışılabilir. görmezden gelinebilir..hele büyük şehirde oooo işimiz zor valla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Gökçe, stressiz bir hayat düşünülemez. Ama koruma kalkanımızı oluşturursak belki daha az etkileniriz. Gerçekten işimiz zor;))

      Sil
  4. yaşam biçimi haline getirebilmek önemli ben de son 2 haftadır plates yapıyorum acayip iyi geliyor. doğa da beni çok rahatlatır, teşekkürler güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de ruh sağlığının yolu, beden sağlığından geçiyor. Hele doğayla buluşma en büyük silahımız değil mi:)))

      Sil

Yorum Gönder