Yulaflı Kurabiye

           
          Meydan okumada 3. güne gelmişiz. Bugünün konusu " Pişirmekten vazgeçemediğiniz bir tarifi bizimle paylaşır mısınız?". Bu aralar yulafla aramızda mutlu bir ilişki var. Sağlıklı olması bir yana damakta bıraktığı tadı, uzun süre tok tutmasını, taneli yapısını çok seviyorum. Yulafın faydalarını öğrendikçe daha da çok sever oldum.
  İşte yulafın faydaları:
Bağışıklı sistemini güçlendiriyor
Sindirim sistemini destekliyor.
Uykusuzluğu önlüyor
Cilt ve saç sağlığını koruyor
Kan şekeri seviyesini dengeliyor
Kötü kolestrolü düşürüyor
Daha ne olsun değil mi?
         Geçenlerde yulafsız, şekersiz kurabiye tarifi paylaşmıştım. Ama ondan daha önce severek yaptığım bir diğer yulaflı tarifim Yulaflı Çikolatalı Kurabiye'ydi. Tarifi Mutfak Sırları'ndan almıştım. Kesinlikle tutan müthiş bir tarif üstelik. Evin içi mutluluk koksun istiyorsan kurabiye pişireceksin. İster meyveli, ister çikolatalı fark etmez.

             Gelelim tarife;
1 yumurta
1,5 su bardağı un
1 su bardağı yulaf
1/2 su bardağı toz şeker
100 gr yumuşamış tereyağı
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çimdik tuz
1/2 su bardağı çikolata
İsteğe göre portakal kabuğu rendesi, ceviz, fındık

         Tereyağ ve şeker iki dk. karıştırılır. Yumurta eklenir. Kuru malzemeler ayrı bir kapta karıştırılır ve tereyağlı karışıma ilave edilir. 30 dk dinlendirilir.  Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dondurma kaşığı yardımıyla kurabiyeler alınır.200 derece fırında 10 dk pişirilir. Fırının derecesi 180 dereceye düşürülür, 8 dk daha pişirilir. Sonrası afiyet olsun.

           Kurabiye kokulu evler dilerim :)


Yorumlar

  1. Gluten'e alerjim olmasa denemeyi çok isterdim ♥

    YanıtlaSil
  2. yulafi ben de cok seviorum.Bugun kakaolu mandalinali kurabiye yapacaktim ama peynirli pogaca yaptim nedense:)

    YanıtlaSil
  3. Yulaflı birşey hiç denemedim.
    Denemek lazım.
    Tarifi aldım gidiyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Bende benzerini yapmıştım.Ellerinize sağlık hem güzel hemde sağlıklı bir tarif❤

    YanıtlaSil
  5. Bu tarifi hemen not ettim, en kısa zamanda deneyeceğim.
    Çok lezzetlidir eminim ♥

    YanıtlaSil
  6. Kesin tutan tarif ve yulaf olduğu için hemen yazdık kenara :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder