Tarçınlı Orkide

   

   İpuçlarını soruyor bugün bize Ezgi. Hayatı kolaylaştıran deneyimlerimiz neler, bir bakalım. Orkideleri çok severim. Orkideden ziyade toprağını severim. Ağaç kabuklarından, pürüzlü ve kuru dokusuna bayılırım. Gerçi orkidelerim gayet nazlı çiçek açtığı için züğürt tesellisi olarak ben kendimi toprağa vermiş de olabilirim.

       Orkidelerim geçen seneye kadar gayet mutlu mesut açıyordu. Son bir senedir naz, kapris ne varsa yaptılar. Ben de kestim ümidi, yenilerini alayım da belki biraz örnek alırlar derken bir formülle karşılaştım. Orkide coşturan formül işte karşınızda.
1 şişe maden suyu ( kapağı bir gece önceden açılacak)
2 su bardağı içme suyu
1 çay kaşığı toz tarçın
İçme suyu ve maden suyu bir kapta birbirine karıştırılır. Orkidelerin kök bölgesine toz tarçın dökülür. Hazırlanan sıvı karışım orkidelere dökülür. Haftada bir kez tekrar edilir. Orkidelerin yapraklarını limon suyu ile silin. Hem  pırıl pırıl oluyor hem de canlandırıyor.

        Önce biraz tereddüt ettim. Bir zararı olur diye korktum, kıyamadım kızlarıma. Sonra gözü kararttım. Bir kaç haftadır yapıyorum bu formülü. Açmam da açmam diyen uzun kızım dal vermeye başladı, hem de ilk haftada. Artık tesadüf mü oldu canlandı bilemiyorum ama bu ipucu benim çok hoşuma gitti, orkidelerimin de.

         Kıştan ümidim hiç kalmadığından kendimi bu ara saksılara, çiçeklere adadım. Yok sukulent, yok orkide derken  ben baharı özlemişim, anlaşıldı. Çiçekler, çimenler, merserizeler de güzel.
          Çiçek gibi bir hafta sonu dilerim;)

     
     

Yorumlar

  1. Orkide çok sevdiğim ama bir yandan da öldürürm korkusundan cesaret edemediğim bir çiçek ama sen varsın eğer orkide alırsam sana sorarım artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok korkardım orkide bakımından. Aman ne kolaymış. Faydalı olduysam ne mutlu bana ;)

      Sil

Yorum Gönder