Böğürtlenli, Beyaz Çikolatalı Pasta

   
        Böğürtlenli beyaz çikolatalı  pasta denilince insanın aklına ne kadar ihtişamlı bir pasta geliyor değil mi? Halbuki keki de kreması da çocuk oyuncağı bu pastanın tarifi bir tembel işi olarak çok kolay. Böğürtlenlerin de mevsimi geçmeden buyurun, geçelim yapım aşamasına.
Malzemeler
Kek
3 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
50 gr kakao
Krema
Dr Oetker beyaz çikolata sosu
2 su bardağı süt
Böğürtlen

         Mikserle yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra süt ve sıvıyağı ilave ettim. Biraz daha çırptıktan sonra da elenmiş unu, kakaoyu ve kabartma tozunu ekledim. Çok düşük ayarda çırptıktan sonra yağlamış tepsiye karışımı döktüm. 200 derece fırında 25 dk pişirdim. Kreması içinde Dr Oetker beyaz çikolata sosunu 2 su bardağı sütle karıştırıp pişirdim. Krema ılınınca kekin üzerine döktüm. Böğürtlenleri de üzerine büyük bir zevk ve mutlulukla dizdim. İşte hepsi bu.

          Bu seneyi böğürtlen senesi ilan ediyorum. Böğürtlen toplamak için bu sene epey efor sarf ettim. Dağ, tepe, düzlük demedim keçi gibi sektim durdum. Bu pastadaki böğürtlenler annemlerin bahçesinden yani yabani değil. Tabii ki çok güzel ama gönül illaki olmayanı arıyor. Dağ , bayır gezerken fıtığımı da epey büyütmüşüm.  Evvelsi gün sol bacağımdaki dayanılmaz ağrıyla apar topar ameliyata alındım. Şu anda kuzu kuzu ameliyat sonrası yatıyorum. Boş durmayı oldum olası beceremem. Hazır fırsatını bulmuşken eski dostum blogumla biraz ilgileneyim istedim.




             Şikayetim yok ama hayatın rutinine şükretmek gerektiğini bir kez daha anladım. Allah şifa arayan tüm kullarının yardımcısı olsun. Bir de stresiniz kıt, neşeniz, böğütleniniz bol olsun.
           
       

Yorumlar