Kendin Ol, Hayatı Keşfet

     

         Hayatta tesadüflere inanmam. Kaderci olduğumdan değil, karşılaşılan her durumdan mutlaka hayatta olumlu izler bırakacağına inanırım da ondan. Polat Doğru'yu Samsun Milli Eğitim Müdürlüğü'nün hazırladığı bir seminerde tanıma fırsatı buldum. Hayatım boyunca onlarca kişisel gelişim eksenli seminerlere katıldım ama bu kadar hayatın içinden ve kendimden kesitler bulduğum bir seminere rastlamamıştım. Seminer sonrasında da Ebru Tuay Üzümcü ile birlikte yazdıkları "Kendin Ol, Hayatı Keşfet" kitabı ile tanışmış oldum.

            Okuması keyifli, farkındalık kazandıran düşündüren ama umudu kaybettirmeyen bir kitap "Kendin Ol, Hayatı Keşfet". Güçlü yaşam için 10 öneri ile yola çıkan kitap her bölüm sonunda okuyucuya uygulama önerilerinde bulunuyor. Ayrıca her bölüm sonunda film ve kitap önerileri var. Okunacak kitaplar ve izlenecek filmler listemi hemen oluşturdum. Yani kitap hayatınıza kalıcı bir iyilik hali bırakıyor. Yani kitabı bitirdiğimde; "Evet , yaptığım çok hata var ama bende umut var yahu" dedirtti bana.

            Kitapta en etkilendiğim bölümler; İletişim ve Ana Babalık bölümleri oldu. İletişimde Ben Dili, Empati çok sık kullanılan kavramlar. Ancak uygulamaya geldiği zaman herkesin egosu Kaf Dağı'nın ardında. Etkili iletişim dinlemek ile başlıyor. "Kendin Ol, Hayatı Keşfet" de okuyucuya rehber oluyor bu konuda da. Ana Babalık ise herkesin ahkam kestiği çoğu zaman da sınıfta kaldığı bir mevzu. Ebeveyn olmanın zor ama bir o kadar da maceralı bir yolculuk olduğu aşikar. Ancak yetişkinlere yol gösterirken cesaretlendiren, değerli hissettiren bir üslup kullanıyor yazarlar. Tabii hataları görüp de teslim olmamak imkansız oluyor haliyle.

           Herkes mutlu olmak istiyor, herkes en çok kendisi dinlensin istiyor, herkes en iyi olmak istiyor. Yıkıp atın kendinizle aranızdaki dev aynaları. Özünüzü tanıyın ve kendiniz olun. Mutluluğu dert etmeyin, ama önce harekete geçin.

          Sevgiler...

           

Yorumlar

  1. merhaba
    ilginizi çekerse beklerim.
    http://mugeninlistesi.blogspot.com.tr/2016/11/24-kitap-cekilisi.html

    YanıtlaSil
  2. İnsanın kendine vakit ayırması ne kadar güzel, kendin ol hayatı keşfet....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatı daha çekilebilir kılmak için kendine vakit ayırmak şart Bolat. Yoksa delirecek gibi hissediyorum.

      Sil

Yorum Gönder