Sonbahar Keki

     
            Havuçlu, cevizli kek zamanını gösterirken takvimler yapmamak olmazdı  elbette. Namı diğer Issız Adam kekine gönlünü kaptırmayan var mıdır acaba? Issız değil de baharatlı olsun istedim bu kek. Tarçın tek başına kalmasın, yeni bahar, muskat, karanfil, zencefil de yarenlik etsin istedim. İşin aslı Özge'nin Oltası'nda ( bir numaralı yemek bloggerım)  iki sene önce öğrendiğim bu baharat karışımı balkabağı keki baharatı - pumpkin pie spice- olarak geçiyor. Ama ben tarçının girdiği her tarife bir tutam mutlaka katıyorum. Sonbaharın kızıllı, turunculu renklerine mutfak tatları da eşlik edince daha mı güzel oluyor ne?


           Çocukların okuldaki beslenme saati için mümkün oldukça evde birşeyler hazırlamaya çalışıyorum. Paketlenmiş gıdalardan mümkün oldukça uzak durmaya çalışıyoruz ama yüzde yüz organik  bir beslenme tarzı sanırım sadece uzak bir ihtimal. Ben de elimden geldiğince evde ufak tefek atıştırmalıklar hazırlarken ufak tatları da hafızalarına kaydetsinler istiyorum. Bu arada bu baharat karışımını sütlü kahveye de kattım. Tabii çok az bir miktar. Yoğun lezzetlerden hoşlananlara kesinlikle tavsiye ederim.


              Gelelim Sonbahar Keki'nin tarifine. 3 yumurta ve 1,5 su bardağı tozşekeri şeker eriyene kadar çırptım. 1 su bardağı sıvıyağ, 1 su bardağı yoğurt, 2 havuç rendesi ve 1 su bardağı ceviz ilave ettim. Elenmiş 3 su bardağı kadar un, kabartma tozu ve 2 tatlı kaşığı baharat karışımını ilave ettim. 180 derece fırında 25 dk kadar pişirdim. Sonrası mı. Evin içinde dolaşan sonbahar renklerinin kokularına resmen hapsoldum. Keki yerken insan kendini iyi hisseder mi bilmem ama pişirirken kesinlikle iyi hissediyor.

              Hayatın akışında can sıkıcı bir çok olayla karşılaşabiliyoruz. Karamsar olmak, ümidi kesmekle ilgili o kadar çok malzeme var ki. Peki ya sonra. Sonrası hüzün, dram.... Elimizdeki nimetlere şükredip, enerjimizi olumlu olarak dünyaya yansıtmak çok daha kolay ve eğlenceli. Mutlu olmak istiyorsan bahane çok. Haydi kalk bir kek yap mesela. En basitinden artık harekete geçmek gerek.


Yorumlar

  1. Esra günaydın,kek kadar lezzetli bi kapanış yapmışsın yazına.
    karamsarlık yok,kek var.
    :))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karamsarlığa kek ile savaş açtım gayrı. Çok teşekkürler, sevgiler :))

      Sil
  2. sabah sabah böyle paylaşım ile güne başlamak ..... kek istiyorum bennnn !!! şaka bir yana elinize sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Küçük şeylerde nice mutluluklar gizli aslında. Ama unutup gidiyoruz bazen. Sevgiler :))

      Sil
  3. Çok lezzetli görünüyor.
    Şifa olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım, kilo olmasın da, şifa olsun hepimize inşallah :))

      Sil
  4. Canım çok teşekkür ederim güzel sözlerin için, tariflerim denenip beğenildikçe nasıl mutlu oluyorum bilsen. Kocaman öpücükler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yolculuğumda ilk takip edip hayran olduklarımdansın Özgecim. Keyifli,huzurlu nice paylaşımlara :))

      Sil

Yorum Gönder