KEKSİZ HAVUÇ 41 KALORİ

     
          Uzun kış akşamları dizi izlemek, örgü örmek, sohbet etmek ( hafif dozlu gıybet yapmak) , kitap okumak, bloglamak için iyi hoş , güzel ama... Aması , acıkması, boğazın hiç durmaması. Sürekli bir tıkınma ihtiyacında olmak of ne zor şey. Gün boyu fazla acıkmadan, gayet sağlıklı ve dengeli besinler tüketirken gece saat dokuzdan sonra adeta Mr Hyde'a dönüşüyorum. Mrs demiyorum ,  çünkü nice erkeği yeme içme konusunda cebimden çıkartabilirim. Karnın kazındı şöyle minik bir kepek ekmeğini yarım kase yağsız yoğurt ile yesene kızım. Ay dişimin kovuğuna gitmez. Kocaman bir ekmeğin içine peynir, salam, salatalık, domates , hoppaaa olsa ne güzel olur diyorum. Ama içimdeki Canan Karatay çıkıyor buzdolabının içinden Casper gibi. Gözlerimin içine dik dik bakıyor ve "Taş ye, emi" diyor. O taş geliyor boğazıma yerleşiyor. Suç mahalinden usulca uzaklaşıyorum. İki parça sunta tadındaki form kıtırlardan alıyorum . Üzgün süzgün "Neyse  yazın bikini giycem di mi ama" diye kendi kendime konuşuyorum. Efendim biz buna psikolojide motivasyon konuşması diyoruz ama  kendi kendine züğürt tesellisi deyimi daha uygun olur.
     
          Hele o Instagram denen zulüm aracını geceleri bir daha elime almamaya kararlıyım artık. Havuçlu, cevizli kekten tut da elmalı kıtır kurabiyeye kadar birbirinden güzel sunumlar, kızıl mı kızıl çaylarla suratıma kalp kalp yapıyor. Benim kalbim de güm güm tabii o an. Serde Of'luluk var neticede. Çay görünce kırmızı görmüş boğaya dönüyorum. Yanına da iki tatlış kurabiye gider alırım pastaneden bir koşu diyorum. Tam çaydanlığı elime alıyorum, içinden Ebru Şallı çıkıyor.  Kaşlarına şınav çektirerek kafa sallıyor ve "Uf sana puf sana Esrajıığım" diye haftanın üç günü deli gibi yaptığım egzersizleri hatırlatıyor. Ben de yeşil çayın odunumsu kekremsi tadına bırakıyorum gece keyfimi.

            Bir avuç karışık kuruyemiş 149 kalori. Bu arada bir avuçla kendini durdurabilen arkadaşları canı gönülden tebrik ediyorum. Havuçlu kek diyip geçmeyelim, 100 gramının 355 kalori olduğunu unutmayalım. Halbuki keksiz havuç 41 kalori. Alın bir züğürt tesellisi daha.

           Uzun kış gecelerinde daha çok evde vakit geçiriyoruz. Vücudumuz da daha kalorili besinlere gel bana gel bana diyor. Elbette ufak tefek kaçamaklar olacak. Ama vücudumuzun dengesini bozmadan , abartmadan. Tadına bakıp çıkacaktık desek havuçlu kek bize darılmaz. Ama iki koca dilim yediğimizde karın bölgesi yağlarımız genişler de genişler. Mide yorulur, kalp darlanır. Hem Canan ile Ebru çok fena kızar :)      

           Son olarak ve konuyla ilgili olarak Mirkelam'dan gelsin efendim. Her gece ...

Görsel: https://www.pinterest.com/pin/481322278902082009/

Yorumlar

  1. Ömrümüz,yesem miii yemesem miii diye diye bitecek :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Füsun. Doğdum doğalı kilolarımla başım dertte. Ama lezzetli olan herşey yüksek kalorili olmak zorunda mııı :)

      Sil
  2. yaaaa ne kadar kötü hissettiren bir durum bu...
    Keşke hesap kitap yapmadan dilediğimizi yiyerek, mutlu mussmutlu, fazla kilosuz, özellikle de göbeksiz:))) bir hayat olsa:)))))))) Nedense tüm zararlılar da lezzizzzz...
    Ben de beklerim sizleri ziyaretime ve sayfamı takip ederseniz mutlu olurum...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke göbeksiz ve bol lezzetli bir hayat sürsek. Ama tadımlık olunca daha mı kıymetli oluyor ne:)) Sevgiler Fulya..

      Sil

Yorum Gönder