Duygu Durumum Kaygılı

       
       Sanki hepimizin üzerinde kaygı dolu  bir bulut. Her daim yas tutmaya, kötü haberler almaya hazır bir duygu durumu mevcut. Hergüne yeni bir acıyla başlamanın korkusuyla uyanmak ne fenaymış ,onu yaşıyoruz şimdi. Yokmuş gibi  davranmak  da olmuyor her an tetikte beklemek de. Toplum olarak zor günler geçiriyoruz.

       Facebook paylaşımlarında bomba yüklü araç plakaları, terör örgütü üyelerinin fotoğrafları, iptal edilen eğlence haberleri yarına olan inancımızı nasıl derinden sorgulatıyor. Yokmuş gibi de , her an kötü şeyler olacakmış gibi de davranamıyorum. Haberlerden çocukluğumdan beri nefret etmişimdir. Sebebi malum,  terör ya da trafik kazası haberlerinin evimizin içinde yankılanmasından ve pişkin siyasetçilerin pişkin yalanlarına tahammül edemiyordum.

      Şimdi ise çocuklarım ertesi güne nasıl bir Dünya ile uyanacak korkusuyla sürekli gözüm kulağım haberlerde. Sonra kızıyorum kendime. Kaygılı hallerimin kimseye bir faydası olmayacak. Daha iyi bir Dünya istiyorsam ben neler yapmalıyım diye sorguluyorum kendimi.

     Vicdanı hür, aklı hür çocuklar yetiştirmekse amacım daha güçlü daha yapıcı olmalıyım diyorum sonra kendime. İnsanlara değil tüm canlıların yaşam hakkına saygılı olmaları için daha fazla çabalamam gerektiğinin farkındayım.  Düşmanlık, savaş, terör kelimelerini keşke hiç duymasalar, anlamlarını bilmeseler. Ama toz pembe bir balonun içinde yaşamıyoruz.

         Savaşın yerine barışa nasıl bırakabiliriz ben de bilmiyorum. Annelik maceram için de zorlu bir sınavdayım şimdi. Ama olumlu düşünüp, sabırla bu günleri geride bırakacağımızı düşünmek istiyorum. Haydi, hep birlikte düşünelim...

Yorumlar