ELMALI HALLERİM



              Elmayı çok seviyorum. Sanki bu  meyve aleminin en mutlu şahsıdır elma. Kırmızı renklisi , elma yanaklarıyla övünmekte sonuna kadar haklıdır. Bütün halde olanı da 'bir elmanın iki yarısı ' sözünün mutluluğunu yansıtır. Siz hiç armut şekeri ya da nar şekeri diye bir şey duydunuz mu? Duyamazsınız, çünkü o şeker makamı, elmaya aittir. Bakınız, elma şekeri. Yaşı kaç olursa olsun her insanın canının çektiği, diş sağlığını unuttuğu bu yegane tat sadece canım elmaya aittir. 
              Çocukluktan kalma mıdır bu sevda bilemem? Ama sobanın üzerine kabuklarını koyduğum elmanın mis amber kokusu hala zihnimin en tatlı anılarındadır. Hele çocukken en sevdiğim mutluluk olan elmalı pasta da bunca yıllık sevdamın sürmesinin sebeplerindendir. 
             Masalların korku ustası Grimm Kardeşlerin dikkatinden de kaçmamış , cadının eline kandırıkçı bir meyve haliyle konulmuş.  Masal aleminin de en meşhur meyvesi olmayı böylece başarmıştır elma.             
          Avuç içine rahatlıkla alınıp yenilebilmesi ile ergonomik açıdan en kullanışlı meyvedir kendileri. Kırmızı, yeşil, sarıdır. Ama daha ziyade hepsidir. Tatlıdır, ekşidir, kokuludur, ama en çok da mutludur.
         Ben elmayı bu kadar çok seviyorum diye elma da beni sevmek zorunda değil tabii.  Ama o da beni sevse hiç de fena olmaz hani....
        





Yorumlar

  1. elmaya güzelleme olmuş yazın .çok sevdim
    elmalı pay tarifimi öneririm :)
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder