İTİRAF EDİYORUM BEN BİR ORK'UM

      Dün iş çıkışı hazır evde kimse yokken evde minik bir temizlik operasyonu başlatayım dedim. İlk iş olarak en pejmürde kıyafetlerimi giyip, kafamada bandanamı takarak işe koyuldum.            Elektrik süpürgesinin ritminde, kokulu fıs fısların ve rengarenk tozbezlerinin eşliğinde evin içinde tavşan adımlarıyla ilerlerken. O da ne??? Tam banyodaki aynanın tozunu almak üzereyken o görüntüyle karşılaştım. Önce inanmak istemedim. Büyük ihtimalle çamaşır suyunu fazla kaçırdım herhalde dedim. Ama hakikatten kaçamazdım.
      Karşımda Orta Dünya'dan günümüze kaçmış pembe bandanalı bir Ork duruyordu. Nayır nolamaz . Daha fenası, bu bendim. Sıcaktan ve yorgunluktan yüzüm kıpkırmızı olmuş, sağ gözümdeki rimel yer yer akmış.Gözler daha fazla kimyasala dayanamamış ve balon moduna geçmiş. Saçlarım bandanama rağmen Medusa'nın yılan kafası gibi bir o yana bir bu yana kıvrılmış. Tişörtüm son nefesini vermiş. Bildiğin Hobbit yiyen Ork olmuşum ya ben.

             O anda atıverdim toz bezini tüm mikrofiberliğine rağmen elimden. Ben bu hallere düşecek kadın mıydım. Halbuki sabah evden ne şık, ne şirin çıkmıştım. Sarı pantolonum, beyaz tişörtüm ,    kot gömleğim ve sade makyajımla hiç fena değildim aslında. 

       O an düşündüm. Bütün kadınlar için geçerlidir bu durum belki diye. Sonra aklıma şu Retro fotoğraflar geldi. Beyaz mutfak önlükleri her daim kolalı ve temiz olan  kadınlar dönemi. Dişler bembeyaz, saçlar muhteşem, eller bakımlı ama en önemlisi musmutlu kadınlar dönemi. 

        Nedir? Bu işin sırrı nedir? Ev işi yaparken hem mutlu hem bakımlı hem şık görünmenin sırrı nedir? Bilen varsa bana da anlatsın. Ben ev işi yaparken(  tüm o cicili bicili temizlik ürünlerine rağmen) hemen bitirip, o halimden kurtulma telaşındayken bu işleri mazeretsiz ve şikayetsiz , çılgıncasına mutlu yapan kadınlar var mı?
       Yoksa 40 ve 50'lerde insanların içtiği suya başka bir madde mi katıyorlardı? Yoksa işe giderken çok mu özeniyoruz da paçoz ruhumuz ev işi yaparken açığa çıkıyor? 
        Soruların ardı arkası elbette kesilmez ama bundan sonra temizlik yaparken ya aynalara bakmayacağım ya da en kısa zamanda beyaz, kolalı bir önlük alacağım. Belki havaya girerim.

            Belki de boşver der, kafama göre takılırım:)


Yorumlar

  1. Temizlik yaparken ben de kendimi kaybederim:) saç baş giysiler :)

    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder