NE GÜZEL DEMİŞ EZOP

    Yengeç anne , kızını bir türlü beğenmezmiş. Her hareketini eleştirir, gün boyunca kızını durmadan azarlarmış. Kızına arkasından seslenir: Öyle  yapma , şöyle yap. Doğru dürüst yürü. Şöyle yürü, böyle yürü , diye öğüt verirmiş. Yengeç  kız, annesinin söylediklerine çok üzülüyormuş. Artık canına tak etmiş. Günün birinde dayanamamış: ' Yengeç annem, ben yürümeyi senden öğrendim. Tıpkı senin gibi yürüyeceğimi bilmeliydin. Bana düzgün yürümeyi öğret. Eğer bunu yapamazsam o zaman beni eleştirirsin' demiş.
    
      Evet yüzyıllar ötesinden Ezop, anne babalara böyle sesleniyor. Yargılamak, eleştirmek, küçümsemek biz büyükler tarafından yapılan, sözüm ona iyi niyetli ama olumsuz sonuçlu davranışlardır. Her çocuk yengeç kızımız gibi kendini düzgün ifade edemeyebiliyor. Sonuç ise yıkılan köprüler olabilir. Elbette olumsuz gördüğümüz durumlarda çocuklarımızı uyarmalıyız. Ama kendimizi de zaman zaman uyarmak gerektiğini  de unutmayalım lütfen...  

Yorumlar

  1. Tıpkı çocuğumuza yalan söyleme yalan çok kötü bişey demek gibi.arkasından da bir arkadaşın arıyor sana gelicam diyor sen ben şimdi çıkıyorum işim var diyorsun ama yok aslında yalan.ee çocuk bunu duydu ,şimdi annesi yalancı mı değilmi.yargılanması gereken önce biz büyükleriz...

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklarımızı eleştirirken bazen çok sert olabiliyoruz, verdiğin örnek ne kadar doğru ve sık kullanılan bir durum. Kendimizi eleştirmeyi başardığımızda sadece çocuklarımızla değil çevremizdeki herkesle barışı sağlarız aslında:))

      Sil
  2. süper bi tespit bu ya.. bayıldım..

    YanıtlaSil
  3. Kimin olduğunu bilmedim ama çok sevdiğim bir söz vardır 'Çocuklarınız sizin aynalarınızdır) diye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle doğru. Ama marifet o aynaya bakmayı bilmekte saklı:))

      Sil
  4. ne ekersin onu biçersin misali..

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel anlatmışsınız..kesinlikle katılıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ezop sağolsun. Masallarda aslında ne sırlar gizli. Zaman zaman paylaşmak istiyorum. Ayrıca eğlenceli. Bu masalı bugün oğlum okuyordu. Birden dikkatimi çekti. Yarın anne eğitimim var. Orada da paylaşacağım :)))

      Sil
  6. yengeç anne mi? Bu benim annem yaaaa aynı :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder