BUHARDA CUPCAKE


   Esra'nın ilk cup cake'leri kullanıma hazırdır dostlar. Biraz uğraştırdı ama hiç yorgunluk hissetmedim. Hele benim oğlanlar öyle bir ham yaptılar ki, iyi ki yapmışım dedim. Tencerede kek yapmanın keyfi de bir başkaymış ama.  Gelelim yapım aşamasına.
Malzemeler
Kek için;
2 yumurta
1 su bardağı  toz şeker
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
2,5 su bardağı un
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu

Kek için , önce yumurta ve toz şeker köpük kıvamına gelene kadar karıştırılır. Yağ, süt eklenir. Diğer katı malzemelerde son olarak katılır. Aman dikkat unu koyduktan sonra oldukça yavaş karıştırın. Aksi takdirde kekiniz sert olup, kabarmayabilir.
Minik kaplarımızı sıvı yağ ile yağladıktan sonra kapların yarısına kadar kek harcını koyun. Esas kısma geliyoruz. Geniş bir tencerede kapların yarısı kadar su kaynatın. Hazırladığınız kapları dikkatlice tencereye yerleştirin. Orta hararetli ateşte , ağzı kapalı , 30 dk. kadar pişirin. Kontrol etmek için kürdanla kullanabilirsiniz. Tencereden çıkarttığınız kekleri soğuduktan sonra kaplardan çıkarın.
tencerede 20. dakikaları

Sıra geldi kremaya.
 Krema için malzemeler;
1/2 litre süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı buğday nişastası
3 yemek kaşığı toz şeker
1 paket sade krem şanti
Süt, un, şeker, nişastayı kaynayıncaya kadar karıştırın. Piştikten sonra 5 dk kadar bekletin. 1 paket toz krem şantiyi mikserle çırpın. Ilındıktan sonra cup cake 'leri krema ile kaplayabilirsiniz. Süslemek serbest, keyfiniz bilir. Benim canım rengarenk çekti. Yumuşacık , pofudik bir cup cake oldu bizimkiler. Daha güzelleri sizin olsun:))




Yorumlar

  1. ÇOK İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYOR...

    YanıtlaSil
  2. harika görünüyor eline sağlık canım bende tarif arıyordum fırında pişirilmiyor mu bu peki.hani kalıpları varya bunların ben onlardan almıştımda onlar sanırım fırın için senn usulde olmaz heralde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, ben bu tarifi ilk defa yapıyorum. Hiç fırında denemedim. Olur ama neden olmasın. Ama buharda piştiğinden hafif bir browni havası da yakalama şansın var. Yani hafif nemli, doygun bir kek oluyor. Şimdiden afyet olsun:)

      Sil
  3. Ay harika görünüyorlar, en kısa zamanda ben de deneyeceğim. Ellerinize sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder