THE HELP- DUYGULARIN RENGİ

   1960'ların A.B.D'si . Kennedy, Martin L. King ve ırkçılık ülkenin ve haliyle dünyanın gündemini oluşturuyor. The Help(Yardımcı) filmi  siyahilerden af diler nitelikte bir film. Bir kitap yazdım ve bütün hayatım değişti de diyebiliriz film için.  Beyaz anneler , çocuklarını doğurduktan sonra siyahi yardımcılarına emanet ediyor. Anneler zamanlarını daha ziyade briç partileri, yardım derneklerinde geçirirken, çocuklarının sorumluluklarını almayı pek tercih etmiyor. Ancak yardımcılarının bir insan olduğunu unutarak, akla hayale sığmayacak şekilde dışlayarak ve düşük ücretle çalıştırarak yapıyorlar bunu. Günümüzde böyle bir duruma inanmak gerçekten çok zor. Ama gerçek olduğunu bilmek ve bunu hazmedebilmek daha da zor. 
    The Help, başta ırkçılık karşıtı bir film olarak görülüyor. Ama kadın dayanışmasının da çok güzel bir örneği olmuş bana göre. O yıllarda kadınların çalışması, erkeklerle aynı güçte olması ayıp hatta sakıncalı bulunurken üç kadın çevresine gereken dersi veriyor bu filmde. Gerçi günümüzde de hala kadınların başarılı olması mucize ya da torpille açıklanıyor. The Help tüm bunlara inat kadınların, farklı renkte ve kültürdeki insanların kimseden farklı olmadığını beyaz erkek egemen dünyaya haykırıyor bana göre. 
   Oyuncular da takdire şayan.Film ; En iyi film, en iyi kadın oyuncu (Viola Davis), en iyi yardımcı kadın oyuncu(Octavia Spencer), (Jessica Chastain) dallarında üç Oscar'a aday.  Viola Davis ve Octavia Spencer Oscar'ın habercisi olan SAG ödüllerinde en iyi kadın oyuncu ve en iyi yardımcı kadın oyuncu ödüllerini hak etmiş bulunmakta.
Ve benim Oscar'ımı soracak olursanız. En iyi yardımcı kadın oyuncu dalında Octavia Spencer kesinlikle Oscar'ı hak ediyor. Filmi adeta sırtlıyor. Filmin en neşeli, en hüzünlü ve en kızgın sahnelerini o yaratıyor.   Yani o olmasaydı filmi bu kadar sever miydim bilmiyorum. Yine rol arkadaşı olan Jessica Chastain'de güzelliği ve şaşkınlığıyla rolünün hakkını veriyor. Ama bu filmde benim yıldızım Octavia Spencer . The Help'den bana en çok kalan, kadınların bir araya geldikleri zaman tüm dünyaya haddini bildirebileceğidir. Hepinize iyi seyirler...







Yorumlar