TATLI TATİL

       
          Sabahın 07.30'unda yollara çoluk çocuk dökülmek yok. Beslenme için bugün ne hazırlasam derdi yok. İşe giderken ne giysem derdi yok. Yarına ödevleri can hıraş hazırlama derdi yok. Akşamın en yorgun ve karanlık saatinde çocukları okullarından almak yok. Çünkü artık tatil var. Çalışan anne olmanın sorumluluklarından bazen de yorgunluklarından sık sık bahsediyorum. Ama çalışan , öğretmen bir anne olmanın da getirdiği tatil gibi güzellikler de var. Çocuklarımı canımın istediği her an öpüp koklama özgürlüğüme kavuştum ya, sonuna kadar tadını çıkarmak istiyorum kurabiye yanaklarının. Kış tatili, kısa olduğundan mıdır bilmem ama bana daha bir tatlı, daha bir kıymetli gelir. Yarı zamanlı annelikten istifa edip tam zamanlı anne olacağım 15 gün boyunca. Kolay değil elbette. Ama ruhum doysun , başka bir şey istemem.

         Bu seneki tatilimiz benim için çok ama çok kıymetli. Evimin küçüğü Ege'nin 1. sınıfa başlamasıyla benim için yorgun ve stresli günler de başlamıştı. Tabii bu arada 3. sınıfa giden Orhun'la da yeterince ilgilenemediğimi düşünmem de içimi inceden acıtıyordu. Ama abi sorumluluğuyla olsa gerek, Orhun asla şikayetçi olmadı, bana en ufak bir sorun çıkarmadı. Böylece kardeşine hayatındaki en büyük desteği de sağlamış oldu. Annesinin ilgisinden, kardeşinin iyiliği için vazgeçen bir oğlum var. Ne kadar teşekkür etsem azdır can kuşuma.

         Ve beklenen an geldi. Karneler küçük ellerle kavuştu. Heyecan yerini mutluluğa bıraktı. Beyaz martılar misali karneler havada bir sağa sola sallandı. Eve gelir gelmez, tatilde yapılacaklar listesi hazırlandı. Hangi gün nereye gidilecek, ne yenilecek hepsi büyük bir iştahla hoplaya zıplaya planlandı. Tabii onlara kalsa her gün pizza sipariş edelim, kahvaltıda krep yiyelim, AVM'lere gidelim. Neyse aramızda uzlaşmaya varabildik. Krep demişken, Sevgili Smilena'da harika bir pancake tarifi var. Yarın sabah benim oğlanlara bir jest yapmak  için kaçırılmaz bir tarif. Merak edenler için tık lütfen.

       Karne günlerinin abartılmasından yana değilim. Karnedeki nota göre çocukları şımartmak ya da aşağılamak ne büyük büyük bir haksızlıktır aslında. Derslerdeki notlarla değil, hayata dokunabilme başarısıyla ayakta kalabileceklerini anlatmaya  çalışıyorum çocuklarıma. Annem, zayıf not iyi notun kardeşidir  der hep. Ne de güzel bir sözmüş, zamanla daha iyi anlıyor insan.


        Şimdi, kayıtlara geçsin diye benim miniklere de iki çift lafım olacak.
        Canım oğullarım, her ikinize de ne kadar teşekkür etsem azdır. Bu teşekkürün sebebi başarılı karneleriniz değil,  hayatımda var olmanız ve aldığınız her nefesle beni her an gururlandırmanızdır. Tatilin ve hayatın tadını çıkarın....

Yorumlar