23 Eylül 2011 Cuma

OKUL ÇAĞINDA BESLENME

 Okulların başlamasıyla her evde tatlı bir telaş başladı. Tüm anne babalar çocuklarının okulda ve tabii hayatta başarılı olamasını ister. Başarıya giden en önemli basamakların ilkini kuşkusuz ki beslenme oluşturur. Çok basit hamlelerle çocuklarımızı geleceğe daha iyi hazırlayabiliriz.


  • Kahvaltı şart. Evden çıkmadan önce sadece çocuklar değil, evin tüm bireyleri kahvaltıyı atlamamalı. İçecek olarak kahvaltıda taze sıkılmış meyve suları ekstra enerji ve direnç kazandıracaktır. Kahvaltıda ağır kızartmalardan kaçınmalı, tahıllı ekmeklere ve yumurtaya muhakkak yer verilmelidir.
  • Cevizi unutmayın.  Omega 3 içeren ceviz çocuklar için hem zevkli bir yiyecek hem de dikkatlerini arttıracak önemli bir besin.Ceviz meyvesi cocuklarin gelismesini hizlandirmaktadir. Ceviz beyin icin gerekli olan gumus iyonlarini ihtiva ettiginden, bebekten yasliya kadar herkes icin ideal bir meyvedir.
  • Beslenme çantalarından elmayı eksik etmeyin. Elma, insan vücudunda her türlü hastalıkta en fazla fayda sağlayan bir meyvedir. A ve C vitaminleri oldukça boldur Kabuğu ile çiğ yenmelidir. Birelmanın taşıdığı C vitamini, bir insanın günlük C vitamini ihtiyacına denktir. 
  • Karbonhidratlar günlük beslenmede önemli bir yer tutar. Ev yapımı cevizli, meyveli bir kek veya peynirli poğaça   çocuklar için iyi bir ara besin oluşturacaktır.
  • Asitli ve boyalı içeceklere hayır. Sadece çocuklar için değil , yetişkinler için de asitli ve boyalı içecekler büyük zararlara yol açar(obezite, şeker hastalığı, kemik gelişiminde gerilik vb.) Ayran veya yüzde  yüz meyve suları iyi birer alternatif olacaktır.
  • Pekmez, yüksek şeker içeriği nedeniyle iyi bir karbonhidrat ve enerji kaynağıdır. Ayrıca, mineralleri yoğun olarak içermektedir. Pekmez özellikle günlük kalsiyumdemirpotasyum vemagnezyum gereksiniminin büyük bir kısmını karşılamaktadır. Çocukların zeka ve beden gelişimine yardımcı olur. Astım ve bronşit hastalıklarında, soğuğa karşı vücut direncinin arttırılmasında kullanılır Ancak  süt ve süt ürünleriyle tüketimi demir alımını azaltır. C vitamini açısından zengin besinlerle tüketilmelidir.
Sağlıklı ve mutlu bir eğitim öğretim yılı dileriz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder