Tatlı Tuzlu Kurabiyelerim

             
       Bu sene kurabiye tarifleri özel ilgi alanım oldu . Tabii bunda birinci sınıfa başlayan oğlumla birlikte hazırladığım beslenme çantası sayısının ikiye çıkmasının da etkisi var. Araştırmacı anne ruhum bu sezon atakta artık. Pinterest, Instagram, Facebook kazan ben kepçe diye dolaşırken sevgili Sibel'in evinde rastladığım bir kurabiye beni kalbimden vurdu. Tarif defterine yaptığım bir Ar-Ge çalışması ne çok işime yaradı.  Bu güzel tarifi ben biraz güncelledim, derken bir tariften iki lezzet çıktı. Hem tatlı hem tuzlu kurabiye.  Nasıl mı? Önce malzemelerden başlayalım ve tabii ilk olarak tuzlular önden diyelim.


Tuzlu Kurabiye Tarifi;

1 yumurta
1 Paket margarin ( benim tercihim Becel)
2 yemek kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı tuz
4-5 su bardağı un
kabartma tozu
1 tatlı kaşığı elma sirkesi
 Üzeri için,
1 yumurta sarısı
Susam, çörekotu, haşhaş vs

     Hepsini yoğurdum. Kıvama gelen hamuru ikiye böldüm. Çünkü epey bereketli bir hamur elde ediyoruz. Bir parçasını derin dondurucuda saklayabilirsiniz. Merdane yardımıyla tezgahta açtım. Yaklaşık yarım cm kalınlığında açtım. Şimdi en eğlenceli kısıma geçiyoruz. Kalıp yardımıyla gönlümüzce şekillendirdim. Üzerine yumurta sarısı, isteğe göre çörekotu, susam ya da haşhaş kullandım. Aslında benim favorim her zaman kekiktir. Tabii gerisi size kalmış. 180 derece fırında 10- 15 dk civarında pişiriyoruz. Aman bu ince hamur parçalarını fırında fazla yalnız bırakmayın. Gözünüz her daim üzerilerinde olsun.
 Sonrası mı, afiyet olsun...

    Tatlıyı en sona sakladım tabii...

Tatlı Kurabiye Tarifi

1 yumurta
1 Paket margarin ( benim tercihim Becel)
2 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı pudra şekeri
4-5 su bardağı un
İsteğe bağlı portakal rendesi ve portakal suyu
vanilya
kabartma tozu
 Üzeri için,
Pudra şekeri

 Yoğurduktan sonra. İkiye böldüm ve merdaneyle yarım cm kalınlığında açtım. Kalıplarla şekillendirdim. 180 derecede 10-15 dk civarı pişirdim. Fırından çıktıktan 1-2 dk sonra da pudra şekeri serptim. Sonrası mı bir cümbüş, bir temaşa sormayın gitsin. Canımın içi  Aslı'nın evinde mini ikramlık olarak dostlarımla paylaşmanın mutluluğunu yaşadım.

      Bisküvi çıtırlığındaki  bu kurabiyelerle çay sohbetlerini şenlendirebilir, sıcak çikolatanın yanında çocukların kalbini kazanabilirsiniz. Sevgiyle hazırladıktan  sonra  tüm kalpleri kazanmak mümkün değil mi aslında:)

Yorumlar