1 Haziran 2014 Pazar

LİMONLU PASTANIN SIRADIŞI LEZZETİ



             Kara kış, nazlı bahar derken sonunda Haziran'a  yani yaza kavuştuk. Haziran her zaman en beklediğim ay olmuştur. Malum okulların kapanması, çalar saatin yıllık iznini kullanması hep Haziran'dan ötürüdür. Karpuz, deniz, güneş yanığı, bisiklet, çekirdektir yaz benim için. Bir de buz gibi sarışın bomba limonata.' Akdeniz güzeli limonu sadece limonatayla sınırlandıramam ben' diyenlerdenseniz , nefis ve kolay bir  limonlu pasta ile tanıştırmak isterim sizi.


Limonlu Pasta Malzemeleri
1 paket kedi dili
1paket krem şanti
1 su bardağı süt
1 hindistan cevizİ
Limon Kreması İçin
2 limon kabuğu rendesi
2 limon suyu
1 bardak toz şeker
2 yemek kaşığı nişasta
2 bardak su

İlk olarak krema malzemelerini bir tencereye alıp , pişirdim. Aman karıştırmayı unutmayın. Kremanın altını söndürdükten sonra, kare borcama dizdiğim kedi dillerinin üzerine kremanın yarısını döktüm. Daha sonra ikinci kat kedi dillerini dizdim. Kalan kremayı tekrar üzerine gezdirdim. Kremanın sıcak olmasına dikkat edin bu arada. En üste de 1 bardak soğuk sütle çırptığım krem şantiyi döşedim. Onun üzerine de bolca hindistan cevizi  gezdirdim. Sonra da doğru buzdolabına , istirahate gönderdim. Dolapta birkaç dakika bekledikten sonra , güzel bir kahveyle ya da bir bardak demli çayla arkadaşlık etmesine müsade edebilirsiniz. 


            Zamanı iyi kullanmanın, lezzetli ve pratik tatlar yakalamanın  iki erkek çocuk annesi olduktan sonra değerini çok daha iyi anladım. Bir de büyüdükçe damak tatları  gelişiyor, daha bir seçici oluyorlar. Yani bebekken yedirdiğim tatsız,  tuzsuz kabak pürelerinin intikamını alıyorlar. Çalışan bir anne olmam her gün ultra süper lezzetler yaratmakta elbette beni zorluyor.  Ama yine de günün tüm temposuna rağmen çocuklarıma kendi ellerimle  pastalar, kurabiyeler hazırlamak istiyorum..
 Hele silip süpürdükten sonra eline sağlık anneciiiim diyorlar ya... Yaptıkça yapasım geliyor. Mesela şimdi aklıma geldi, bu pastanın vişneli hali de hiç fena olmaz hani...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder