25 Ekim 2012 Perşembe

BAYRAMLIK PİLAV

       Kurban Bayramı da geldi çattı sonunda. Günlerce süren alış veriş telaşı, Türk kadınının çamaşır suyu ile imtihanı ve büyük bir zevkle yapılan çikolata seçmelerinden sonra altı günlük tatil ikramiyeli bayram karşınızda. Hepimiz için sağlık , huzur ve barış dolu bir bayram olmasını dilerim. Ancak bir kurban bayramı ritüelini de unutmamak lazım. Bayram sofralarına layık nefis bir lezzeti de atlarsak çok şey kaçırmış oluruz.
   Karşınızda , bayramlık pilav. Nasıl mı? Yapması basit, sunması havalı.
Malzemeler:
1 kg kuşbaşı et
Pirinç
Garnitür(Bezelye, havuç, patates)
Tereyağ, tuz, su

        Etleri orta hararetli ateşte yumuşayana kadar pişiriyoruz. Önceden suda bekletip, yıkadığımız pirinçleri ve garnitürü de üzerine aktarıyoruz. Pirincin miktarına göre sıcak su ekliyoruz. Tabii bu arada tuzu unutmamak lazım. Suyunu çektikten sonra pilavın demlenmesi için 5 dk kadar bekliyoruz. Daha sonra büyük bir hamaratlıkla tencereyi büyük bir servis kabına ters çeviriyoruz. Bu rengarenk pilav çocukların da ilgisini oldukça cezbediyor. Ben bu lezzete tatlı  arkadaşım  Emel'in evinde rastladım ve hemen fotoladım. Benim gibi pilav tutkunları için ideal bir tat. İşin doğrusu lezzet bahane. Önemli olan bir sofra etrafında toplanabilmek, bir ekmeği huzurla bölüşebilmek.
           Bayram sofralarınız bereketli, neşeli, sohbetli geçsin efendim, iyi bayramlar:))

4 yorum:

  1. İyi bayramlar, afiyet olsun Esracım :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da iyi bayramlar canım, tüm sevdiklerinle:))

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Teşekkürler, nice güzel günlere inşallah:)

      Sil